باحضور مسئولین آذربایجانشرقی برگزار شد؛

همایش بزرگداشت هفته مبارزه با اعتیاد وآسیب های اجتماعی در مدارس استان

باحضور مسئولین آذربایجانشرقی همایش بزرگداشت سومین دوره هفته مبارزه با اعتیاد وآسیب های اجتماعی در مدارس استان بصورت پایلوت در دبیرستان فرزانگان ناحیه چهار تبربز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۳۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجانشرقی، حسن استوار آذر گفت: استقلال و عزت کنونی ایران اسلامی مرهون رشادتها و از جان گذشتگی های شهدا در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی است.

مدیرکل اموراجتماعی وفرهنگی استانداری آذربایجانشرقی با بیان اینکه کوتاهی در امر مبارزه با آسیب های اجتماعی قابل جبران نیست، یادآور شد: بعد از دوران دفاع مقدس هجمه های متعددی در جهت ضربه زدن به انقلاب اسلامی و میهن ما به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: بکار بردن کلماتی همچون ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، همجمه فرهنگی و جنگ نرم از سوی مقام معظم رهبری دلیل واضحی بر امر مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

حسن استوار آذر با بیان اینکه کشور ما بعد از دوران دفاع مقدس به دلیل موقعیت استراتژیکی و همسایگی با افغانستان در مسیر انواع تهدیدها از جمله مواد مخدر قرار گرفت، ادامه داد: آذربایجانشرقی در حوزه آسیب های اجتماعی وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها دارد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجانشرقی با بیان اینکه در تبریز 410 هزار و 560 هزار در استان حاشیه نشین داریم، تصریح کرد: مهاجرت از روستاها باعث بوجود آمدن پدیده حاشیه نشینی درشهرها و به تبع آن افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

وی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی ، فساد و شناسایی نقاط حاد را از اهم آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد مسئولین ارشد بر استفاده از تمامی توان دستگاهها برای مقابله و ریشه کنی این معضلات است.

حسن استوار آذر در پایان با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهور بر تقسیم کار ملی برای مقابله با آسیب های اجتماعی بیان کرد: سوای مسئولیت هر ایرانی وطن دوست، برماست که برنامه ریزی دقیق داشته و با کنترل مجموعه تحت مدیریت مان از آسیبهای اجتماعی پیشگیری کنیم.

رسول صادقی در ادامه افزود: طرح نماد و طرح تقسیم کار ملی در مدارس استان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش آذربایجانشرقی ادامه داد: معلمان بایستی در کنار درسهای" فیزیک، فعالیتهای فیزیکی"، "ادبیات، ادب" و" زیست شناسی، نحوه زیستن" را به دانش آموزان در جامعه بیاموزند.

صادقی در پایان خاطر نشان ساخت: در جهت آگاه سازی و آموزش نحوه رفتار سالم دانش آموزان در جامعه، کتابهایی باعنوان مطالعات اجتماعی، تفکر وسبک زندگی، جوان وخانواده، محیط زیست، سواد رسانه و.... در تمامی مقاطع تحصیلی تدوین شده است.

احمد رضالو در ادامه برنامه با بیان اینکه انسان با آموزش تبدیل به سرمایه می شود، افزود: توانمند سازی دانش آموزان ، اولیاء و مربیان در دستور کار مسئولین دستگاه تعلیم وتربیت کشور واستان قرار دارد.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه چهار تبریز در پایان با اشاره به توطئه های دشمنان علیه کشورمان تصریح کرد: یکی از اهداف پلید دشمنان جمهوری اسلامی ایران" استحاله سبک زندگی ایرانی- اسلامی" است.

شایان ذکر است که در پایان مسئولین آذربایجانشرقی از مدیران و معلمان فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اهدای لوح سپاسی تجلیل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار