مشارکت 300 هزار دانش‌آموز آذربایجان شرقی در المپیاد درون مدرسه‌ای

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در آیین افتتاح چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان از مشارکت 300 هزار دانش آموز در المپیاد ورزش درون مدرسه ای استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۵۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، جعفر پاشایی در آیین المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای گفت: مدرسه محوری، مشارکت، کار تیمی و توسعه آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی دانش آموزان و کمک به ورزش همگانی در سراسر کشور از اهداف برگزاری این المپیاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی از تشکیل سه هزار تیم ورزشی در سه هزار مدرسه با مشارکت 300 هزار دانش آموز استان خبر داد و تصریح کرد: این اقدامات در راستای رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت که مدرسه را بعنوان کانون شادابی، نشاط و اوج فعالیت های آموزشی و پرورشی می شناسد صورت می گیرد.

وی ورزش را اساس نیرومندی جان و آرامش روح و روان انسان دانست و افزود: ورزش باعث سالم، بانشاط و طولانی زیستن می شود.

پاشایی با اشاره به قرار دادن ورزش در سبد فعالیت ها و سبک زندگی روزانه اظهار داشت: فردای ما نیازمند انسانهای سالم، فرهیخته و ادب آموخته است.

این مقام مسئول در آذربایجانشرقی خاطر نشان ساخت: امروز توجه به آموزش و تربیت بدنی اساس آموختن سواد حرکتی و سلامت از رویکردهای دستگاه تعلیم و تربیت کشور است.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت اضافه کرد: عقل سالم در بدن سالم یعنی توجه همزمان به آموزش عملی و نظری بوده و لزوم توجه و مراقبت از بدن انسان بعنوان امانت الهی امروز بعنوان آموزه های دینی ما به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

پاشایی با تاکید براینکه زنگ ورزش و تربیت بدنی زنگ تفریح، بیکاری نیست، افزود: زنگ ورزش فرصت رجوع به پویایی بدن و سلامتی و آموختن بهتر زیستن است.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی تاکید کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در راستای ساحت های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه المپیادهای ورزشی زمینه ساز تربیت پایه رقابت آفرینی و شناسایی استعدادهاست، افزود: المپیادهای ورزشی درون مدرسه مصداق مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس و کار گروهی و جمعی می باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه امروز می توان با اتکا به اعتماد به نفس و اراده محکم تمام گره های پیدا و پنهان را باز کرد، اظهار داشت: هیچ جایگاه و قله رفیعی نیست که با اعتماد به نفس، اراده محکم و همت بالا انسان فتح نشده باشد.

پاشایی توسعه ورزش همگانی در مدارس را هدف دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی دانست و ادامه داد: یکی از رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان توجه به بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان است.

شایان ذکر است که بریدن کیک، اجرای سرود، روشن کردن مشعل، رژه تیم های دانش آموزی، حرکات نمایشی رشته های ورزشی اسکیت و ژیمناستیک توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان در حضور مسئوولان آذربایجانشرقی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار