معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش فارس:
تاکید سند تحول بنیادین به 6 ساحتی بودن انسان و مقوله هستی شناسی است
معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: یکی از اساسی ترین مقوله های سند تحول بنیادین مقوله هستی شناسی و توجه به 6 ساحتی بودن افراد است.
به گزارش خبرنگار پانا فارس، حجت الاسلام والمسلمین درودی در جمع مسئولین و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: کتاب مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران که حدود ۴۰۰ صفحه می باشد توسط بیش از ۶۰۰ نفر از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت تدوین و نگاشته شده است .
وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم ۳۱ راهکار از درون این سند استخراج شده است گفت: در مرحله سوم که برنامه نویسی است در زمان وزارت آقای دکتر فانی انجام شد و مرحله چهارم نیز به تعریف فعالیتها پرداخته شده است و هر هدف تربیتی نیاز به این مراحل دارد .
وی افزود: یکی از دلایلی که دانش آموزان ما بعد از ۱۲ سال تحصیل در مدرسه افراد کاربردی نیستند این است که سیستم آموزشی ما تک ساحتی است.
درودی اظهار داشت: خانواده ها و سیستم آموزشی صرفا به مباحث آموزشی می پردازند در حالیکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ۶ ساحتی بودن نظام آموزشی می پردازد.
وی تصریح کرد: حیات طیبه در قرآن به کسی اطلاق می شود که ۶ ساحت در او رشد کرده باشد.
وی با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل که به حیات طیبه می پردازد ، افزود: ۶ ساحت مورد توجه در سند تحول بنیادین ، ساحتهای عبادی، اخلاقی، اعتقادی، علمی- فناوری، زیستی- سبک زندگی و زیباشناختی - هنری است.
درودی تاکید کرد: انسان ۶ ساحتی انسانی است که در همه ابعاد دارای رشد است و در هر کاری مفید و کاربردی است و می تواند به موفقیت دست یابد.
ارسال دیدگاه