مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

افزایش ۵درصدی کمک حامیان به طرح اکرام و محسنین در آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از افزایش پنج درصدی کمک حامیان به ایتام و فرزندان نیازمند استان در قالب طرح اکرام و محسنین خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۷۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حامیان طرح اکرام و محسنین در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از شش میلیارد تومان به ایتام و فرزندان نیازمند استان کمک کرده اند، گفت: کمک حامیان استان به ایتام و فرزندان محسنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده وتاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند بکاهد و بر همین اساس ۴۴ هزار و ۲۷۹ حامی این طرح چتر حمایتی خود را بر ۱۲ هزار و ۲۷۱ یتیم و فرزند نیازمند گسترانیده اند، افزود:.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، گفت: اکنون ۱۵ هزار و ۷۲۱ حامی طرح محسنین حمایت از هشت هزار و ۴۶ فرزند نیازمند را در استان آذربایجان شرقی بر عهده گرفته اند.

وی با دعوت از خیران برای حمایت از فرزندان خانواده های نیازمند استان افزود: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با کمک خود نیازهای این فرزندان را تامین کنند.

کلامی تصریح کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: ۲۸ هزار و ۵۵۸ حامی استان در قالب طرح اکرام ایتام از چهار هزار و ۲۲۵ یتیم تحت پوشش این نهاد حمایت می کنند و طرح اکرام خانواده نیز شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت کمیته امداد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار