معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش خراسان شمالی در گفت وگو با پانا:

پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی خراسان شمالی ٢۰ درصد افزایش یافت

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی استان نسبت به سال گذشته ٢۰ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۶۱۶۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

عصمت بدخشان در گفت و گو با خبرنگار پانا، اظهار کرد: شخصیت، دیدگاه ها، عادات و بنیادهای اعتقادی، اخلاقی، ارزشی و علمی افراد در دوران کودکی شکل می گیرد و به همین دلیل باید حساسیت ویژه ای بر توسعه فعالیت های پیش دبستانی در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان عمده ترین هدف در دوره پیش دبستانی است، گفت: مهارتهای اجتماعی، مهارتهای خودیاری و ... از جمله مهارتهای زیربنایی است که کودک در این مرحله آموزش می بیند.

بدخشان افزود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در راستای تحقق اهداف حوزه پیش دبستانی از ظرفیت ها و پتانسیل ها به خوبی استفاده کرده و تاکنون در اجرای برنامه ها نیز موفق بوده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان از افزایش ٢۰ درصدی پوشش دوره پیش دبستانی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی خراسان شمالی ۶۵ درصد بوده است.

وی افزود: با افزایش ٢۰ درصدی، پوشش تحصیلی پیش دبستانی استان به ٨۵ درصد رسیده است.

بدخشان اظهار کرد: همچنین در حال حاضر خراسان شمالی جایگاه هفتم کشوری در زمینه افزایش پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار