اتاق بازرگانی البرز جوان‌ترین و مدرن‌ترین اتاق کشور است

خبرگزاری پانا:رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: اتاق بازرگانی البرز جوان‌ترین و مدرن‌ترین اتاق کشور است.

کد مطلب: ۶۰۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛حسین طوسی اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان البرز جوان‌ترین و مدرن‌ترین اتاق بین دیگر اتاق‌های کشور است و این امر اغراق نیست به دلیل اینکه اتاق البرز بیشترین فعالیت را داشته است و در ایجاد کارهای ساختاری بسیار موفق بوده است. طوسی افزود: تشکیل جلسات مختلف، تشکیل کمیته و حمایت‌های قضایی از سرمایه گذاری، تشکیل شورای داوری و بسیاری موارد جانبی دیگر سبب شده تا اتاق بازرگانی البرز جزو فعال‌ترین اتاق‌های ایران باشد. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز تصریح کرد: از ابتدا شروع فعالیت اتاق بازرگانی البرز تا یک سال و نیم، تعداد اعضای آن سه برابر شد. وی گفت: در حال حاضر اکثر اعضای اتاق البرز، عضو اتاق تهران بودند و کارت بازرگانی تهران داشتند. طوسی افزود: تمام خدمات بازرگانی و عضویت بازرگانان به صورت مدرن و الکترونیکی در اتاق البرز در حال انجام است.
اتاق بازرگانی البرز دارای بیش از ۲ هزار عضو است
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز دارای بیش از ۲ هزار عضو است، اضافه کرد: انشاالله در سال‌های آینده از لحاظ اعضا افزایش چشم گیری خواهیم داشت. وی اظهار داشت: استان البرز یک استان صنعتی است، شاید از نظر وسعت کوچک باشد ولی از نظر زیر ساخت‌ها وسیع و مکان مناسبی برای کارآفرینی، توسعه و... است. طوسی تصریح کرد: البرز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد است که خیلی از اینجاذبه‌ها ممکن است استفاده نشده باشد ولی عوامل اشتغال، سرمایه گذاری و تولید در اتاق موجود است. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: اگر فردی از تهران وارد استان البرز شود، پویایی و صنعتی بودن این استان را به وضوح مشاهده خواهد کرد.
جلسات شورای گفتگو با حضور حداکثری و به صورت منظم برگزار می‌شود
طوسی گفت: خوشبختانه تا کنون جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به صورت منظم و مرتب با حضور حداکثری تشکیل شده است. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه در دو جلسه‌ای که تا کنون برگزار شده مصوبات بسیار خوبی داشته‌ایم، اضافه کرد: با کمک شورا و بحث‌های تخصصی که با حضور فعال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود امید می‌رود که بتوانیم موانع تولید و صنعت و موانع رونق کسب و کار را برطرف کنیم و فضای مساعدی را برای تولید ایجاد کنیم. وی در خصوص تعداد کارگروه‌های فعال در شورای گفتگو بین دولت و بخش خصوصی، افزود: برای اینکه مشکلات و موارد مطرح شده در شورا به صورت تخصصی و سریع رسیدگی شود، کارگروه‌ها به سه کارگروه تولید، کارگروه بازرگانی و کارگروه خدمات تقسیم شده است. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: تمامی موارد مرتبط با صنعت، تولید، خدمات امور بانکی، بیمه، مسائل حقوقی و قضایی و سرمایه گذاری در دل این سه کارگروه تقسیم خواهد شد. طوسی با بیان اینکه هفته آینده کار رسمی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصیی آغاز می‌شود، اضافه کرد: اولین جلسه شورا در خصوص بحث آیین نامه و تصویب اعضای بخش خصوصی مطرح شد.
به آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بسیار امیدوار هستیم
وی با اشاره به اینکه البرز جزو ۵ استان بر‌تر از لحاظ تشکیل و پیگیری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصیی است، تصریح کرد: به آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بسیار امیدوار هستیم. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: این شورا با توجه به اعضا که بالا‌ترین مقامات استان در آن شرکت می‌کند با حضور استاندار به صورت منظم برگزار می شود.
شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از موازی کاری جلوگیری می کند
وی افزود: تشکیل شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی از موازی کاری و برگزاری جلسات مختلف جلوگیری می کند و مشکلات در این شورا به صورت تخصصی تر پیگیری می شود.
بخش خصوصی در صنعت البرز حضور بسیار پر رنگی دارد
طوسی با بیان اینکه بخش خصوصی در صنعت استان البرز حضور بسیار پر رنگی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۹ شهرک صنعتی در البرز وجود دارد که گفته می‌شود سه شهرک آن دولتی است در صورتی که بخش خصوصی در این شهرک‌ها هم حضور پر رنگی دارند و اکثر واحد‌ها بخش خصوصی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار