کارگاه اقدام پژوهی ویژه معلمان ناحیه یک اراک برگزار شد

کارگاه اقدام پژوهی ویژه معلمان تمامی مقاطع تحصیلی ناحیه یک اراک در کانون امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۸۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اموزش و پرورش پانا استان مرکزی، سخنرانی این کارگاه آموزشی گفت: اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده رویکردی آموزشی و پژوهشی است که هدف از آموزش و بکارگیری آن حل مسائلی است که معلمان در فرآیند یاددهی-یادگیری با آن مواجه می شوند.

عباس کریمی افزود: اقدام پژوهی شکلی جامع از جستجوی علمی است که از طریق مشارکت در موقعیت های آموزشی به منظور بهبود سودمندی، معقول بودن و صحت و درستی اعمال تربیتی انجام می شود.

وی ادامه داد: هدف اقدام پژوهی در آموزش و پرورش کمک به معلم و سایر کارکنان آموزشی در برقراری ارتباط بین دیدگاه آنها از آموزش و پرورش با اعمالی است که روزانه در ارتباط با دانش آموزان انجام می شود.

این سخنران در خصوص اهمیت و ضرورت اقدام پژوهي اظهار داشت: این مهم یکی از راه های مناسب براي حل مسئله است، به ایجاد راه هاي نو و خلاقانه منجر و باعث اصلاح وضع نامطلوب و تقویت مي فرهنگ پژوهش مي شود.

کریمی انتخاب و بيان مساله، گردآوری اطلاعات پیرامون مسئله، مطالعه و تفکر پيرامون راه هاي حل يا کاهش مساله، جمع آوری اطلاعات قبل از مداخله، اجراي راه حل، مشاهده عمل و جمع آوری اطلاعات بعد از مداخله و دادن گزارش نهايي را از مراحل اقدام پژوهی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار