معاون آموزش متوسطه در گفتگو با پانا
هدف از طرح "ایجاد شبکه مدارس همیار" آموزش تفکر و حرکت گروهی است
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: "طرح شبکهی مدارس همیار" بعنوان طرح منتخب استانی حوزه معاونت آموزش متوسطه مازندران استان، جهت اجرا در سال تحصیلی جاری به کلیه مدارس متوسطه دوره های اول، دوم و فنی حرفه ای و کاردانش ابلاغ شد.
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، اسفندیار نظری با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح "ایجاد شبکه مدارس همیار" فراهم کردن زمینه تحقق آموزشی است، اظهار داشت: این طرح در سال تحصیلی گذشته به صورت محدود در برخی ازشهرستانها و مناطق استان در دورهی اول متوسطه به اجرا در آمد که نتایج اجرای این فعالیت در برخی از این مناطق بسیار رضایت بخش بود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه از آنجایی که طرح ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی از سوی دفتر وزارت متبوع نتوانست اهداف اولیهی ما را در ایجاد مدارس شبکهای برآورده نماید افزود: به این منظور طرح شبکهی مدارس همیار بعنوان طرح منتخب استانی حوزه معاونت آموزش متوسطه مازندران جهت اجرا در سال تحصیلی جاری در کلیه مدارس متوسطه اعم از دوره های اول، دوم و فنی حرفه ای و کاردانش ابلاغ شد.
وی ابراز امیدواری کرد: در سایهی اجرای این فعالیتها شاهد دمیدن هوای تازه همفکری و هماندیشی میان تمامی مدیران مدارس استان باشیم چون اعتقاد داریم که در پناه داد و ستد اندیشهها و تجربهها، توانمندی ایجاد شده و قیمت تمامشده یادگیری به وضعیتی منطقی می رسد و این رویکرد موجب میشود که دانش و تجربه دیگران را تجزیه و تحلیل و سپس همسانسازی و از آن بهره برداری کنیم نه آنکه زمان و منابع را برای تکرار مجدد تجربهها هزینه نماییم.
نظری با بیان اینکه روزانه هزاران تجربه مهم و با ارزش در سطوح مختلف آموزش و پرورش به ویژه در سطح واحدهاي آموزشی شکل می گیرد، افزود: اما متأسفانه به علت عدم برون یافت مناسب، دیگران ناچارند تا راههای رفته را با هزینههای مختلف و گاه سنگین تر، مجدداً تجربه کنند.
این مسئول با تاکید بر لزوم تزریق تفکر و حرکت گروهی و جمع پذیري در سطح مدارس، گفت: با پیوند دادن مدارس به یکدیگر و مشارکت گروهی در سطح نسبتاً وسیع است که میتوانیم زمینههای باورمندی و اجتماعی شدن دانشآموزان را در کنار ایجاد چنین شبکه اي فراهم نماییم.
نظری با اعلام اینکه در راستای استقرار مطلوب این طرح در سطح مدارس دوره ی اول متوسطه استان، اولین نشست تخصصی هم اندیشی با نمایندگان سرگروه های مدیران شبکه همیار مدارس برگزار شد، افزود: در این نشست بالغ بر ۲۲ نمایندهی استانی و ۴۰ نمایندهی منطقه ای در سه قطب با زمنیه های هدایت تحصیلی و پیگیری نحوه مشارکت خانواده ها و دانش آموزان در فرایند یاددهی - یادگیری و ارتقای سطح مشارکت نیروی انسانی و نظارت بر کلاس های درس برگزار شد.
نظری شاداب سازی مدارس با محور تربیت بدنی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فعالیت های فوق برنامه و مکمل مدارس را از دیگر مسائل مورد بررسی این طرح قلمداد کرد و گفت: همچنین برنامه تعالی مدیریت و نظارت بر عملکرد مدارس در زمینه ی نحوه ی مستندسازی و بایگانی اسناد در مدارس نیز حائز اهمیت است.
ارسال دیدگاه