عضو کمیسیون بهداشت مجلس به پانا خبر داد

تعیین تکلیف ارز دارویی تا دو هفته آینده/ اختصاص بیش از یک میلیارد دلار تا پایان سال برای واردات دارو

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون که با حضور، معاون دارویی وزارت بهداشت، تعدادی از واردکنندگان دارو و رئیس بانک مرکزی برگزار شد، نتوانستیم به نتیجه مطلوبی برسیم و قرار شد تا دو هفته آینده تکلیف تامین ارز دارویی مشخص شده، نتیجه به کمیسیون گزارش شود.

کد مطلب: ۵۵۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، افزود: شرکت های واردکننده دارو مشکلاتی برای تامین داروی مورد نیاز مطرح کردند که قرار بوده 5/2 میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی در اختیار بانک های کارگزار قرار می گرفت که محقق نشده است.

وی ادامه داد: اعلام شده بود که از این میزان ارز، یک میلیارد و هشتصد تومان در اختیار وزارت بهداشت برای دارو و تجهیزات پزشکی در سال 91 قرار بگیرد که تمام آن نیز عملیاتی نشده است.
رستمیان اضافه کرد: طبق تصمیم دیروز کمیسیون قرار شد، کمیته ای تشکیل شود با حضور یکی از اعضای کمیسیون، بانک مرکزی، یک نماینده از سوی شرکت های وارد کننده و معاونت دارویی وزارت بهداشت تا مسئله را بررسی کرده و نتیجه را ظرف دو هفته آینده به کمیسیون اعلام کنند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اعضای کمیسیون تمام تلاش خود را می کنند تا این مسئله تا پیش از پایان سال رسیدگی شده و نتیجه مشخصی اعلام شود چرا که در آن طرف سال، دوبراه مبلغ دلار افزایش می یابد و واردات دارو را تحت تاثیر قرار می دهد.
به گزارش پانا، فردا نیز مسئله فرسودگی بیمارستان ها و مشکلات تامین اعتبار آن ها با حضور سرپرست بهداشت در کمیسیون مربوطه بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار