رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی:

استحصال بیش از 16 هزار تن گوشت قرمز و سفید در کشتارگاههای استان مرکزی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با تلاش كارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشكی استان مرکزی در3 ماهه سالجاری مقدار 16 هزار و 653 تن گوشت در كشتارگاههای دام و طیور استان پس از بازرسی بهداشتی سالم و قابل مصرف برای انسان تشخیص داده شد.

کد مطلب: ۵۱۳۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، سیروس سلمان نژاد اظهار داشت: در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید(مرغ وماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و ... و با هدف تضمین سلامت وامنیت مواد غذایی، تعداد 542 مورد نمونه از فرآورده های خام دامی و خوراک دام، طیور وآبزیان و... به منظور پایش باقیمانده دارویی، آزمایشهای ادواری، تقلبات و مالاشیت گرین و تعیین تکلیف سلامت محموله به آزمایشگاههای تشخیص ارسال شده است.

وی در خصوص بازرسی بهداشتی در کشتارگاههای دام و طیور و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی استان افزود: در بازرسی بهداشتی از تعداد 55 هزار رأس گاو، گوسفند و بز و تعداد 6 میلیون قطعه طیور گوشتی كشتار شده دركشتارگاههای دام و طیور استان و 26852 مورد بازدید بهداشتی از مراكز تولید، نگهداری، توزیع وعرضه مواد غذایی از قبیل فروشگاههای گوشت قرمز وسفید، رستورانها، غذاخوریها و كبابی های داخل شهر و بین جاده ای، كارگاههای بسته بندی و فروشگاههای موادخام دامی مقدار10هزار و 187 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی وغیر قابل مصرف برای انسان جمع آوری، ضبط و معدوم شد.

سلمان نژاد تصریح کرد: درهمین ارتباط تعداد 43 نفر متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی گردیدند كه احكام صادره شامل ضبط و امحاء كالا و تعطیلی و جزای نقدی می باشد.

در پایان رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: این اداره کل در طول شبانه روز از طریق شماره تلفن 1512 آماده دریافت گزارشات در خصوص مسائل بهداشت عمومی و مواد غذایی خام دامی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار