کارت ویژه با امضای استاندار برای صادرکنندگان نمونه فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و دبیر کارگروه توسعه صادرات استان گفت: صادرکنندگان نمونه فارس یک کارت ویژه با اعتبار یک ساله با امضای استاندار دریافت می کنند که آن ها با ارایه این کارت از تسهیلات، مشوق ها، تخفیف ها و مزایای خاصی بهره مند می شوند.

کد مطلب: ۴۴۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس علی همتی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان فارس افزود: یکی از مزایای این کارت ویژه این است که بانک توسعه صادرات استان فارس در چارچوب قوانین و مقررات جاری تخفیف سود تسهیلات صادرکنندگان نمونه را براساس لیست مورد تائید سازمان صنعت،معدن و تجارت اعمال خواهد کرد.
وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز تسهیلات و مشوق های قانونی مانند جایزه صادراتی، یارانه مشارکت کنندگان در هیات های تجاری، یارانه مشارکت کنندگان در نمایشگاه های خارج از کشور و یارانه تولید را به واحدهای صادرکننده نمونه استانی به مدت یک سال با اولویت پرداخت می کند.
دبیر کارگروه توسعه صادرات فارس افزود : صادرکنندگان نمونه استان با ارائه کارت ویژه با امضای استاندار فارس همچنین از تخفیف سالانه 40 درصدی اجاره غرفه ها در نمایشگاه های بین المللی استان بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: گمرک استان نیز در چارچوب قوانین و مقررات خدمات ویژه ای را جهت ارائه به صادرکنندگان نمونه در زمینه خدمات گمرکی، ورود مواد اولیه شرکتهای تولیدی و صادراتی و تخفیف ویژه در سایر خدمات و عبور از خط سبز اجرا می کند.
همتی گفت: با موافقت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، صادرکنندگان نمونه از پرداخت حق عضویت این اتاق به مدت یک سال معاف می شوند.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز تسهیلات و سایر منابع در اختیار خود را با رعایت مقررات در اختیار صادرکننده نمونه استان در بخش کشاورزی و صنایع غذایی قرار می دهد.
دبیر کارگروه توسعه صادرات فارس اظهار کرد: صادرکنندگان نمونه همچنین می توانند کالای خود را تا پایان اعتبار کارت ویژه، بدون نیاز به صدور گواهینامه انطباق از اداره کل استاندارد به خارج کشور صادر کنند.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی نمونه برای واردات مواد اولیه با ارائه تعهد بالاترین مقام واحد تولیدی نسبت به ترخیص کالای خود اقدام نمایند.
همتی گفت: بر مبنای مصوبه کارگروه توسعه استان فارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سالانه دو میلیارد ریال برای تشویق صادرکنندگان نمونه استانی و برگزاری سالروز ملی صادرات در بودجه سالانه پیش بینی و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار