بومی گزینی سیاست استخدامی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش در شهرستان مرزی« تایباد» گفت: تربیت نیروی انسانی از بوم و برای بوم سیاست جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۴۴۳۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علی اصغر فانی در دیدار با معلمان و فرهنگیان شهرهای تایباد وباخرز که در سالن دانشگاه پیام نور تایباد برگزار شد اظهار کرد:هفته وحدت بهانه ای شد تا بتوانم در این شهرستان حضور یابم و از نزدیک با همکاران خود گفتگو کنم، زیرا 46 سال سابقه معلمی دارم وبه این موضوع افتخار می کنم.

وی افزود:به همین دلیل خود را جزو خانواده بزرگ فرهنگیان می دانم و از مشکلات نیز به خوبی آگاه هستم اما اینکه بگویم می توانیم طی دو سال تمام مشکلات معلمان را حل کنیم سخن درستی نیست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:با وجود مشکلات اقتصادی و کاهش شدید قیمت نفت،دولت ردیف های مالی خوبی را برای کمک به معلمان و فرهنگیان بازنشسته در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته است.

فانی بیان کرد:به منظور افزایش انگیزه کارکنان ستادی آموزش و پرورش طرح جدیدی تهیه شده که جزئیات آن بزودی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد:به منظور ارائه خدمات مطلوب آموزشی و کاهش تقاضای انتقالی به مراکز استان ها وشهرهای بزرگ از دو سال پیش بومی گزینی مد نظر قرار گرفته و دانشجویان معلمی نیز به این شرط به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام فرزندان فرهنگیان در این وزارتخانه نیز گفت:در شرایط برابر اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان است که بارها به صورت رسمی اعلام و تا کنون اجرایی نیز شده است.

فانی با اشاره به برخی کمبود های آموزشی در مناطق مرزی خراسان رضوی هم تاکید کرد:آماده ایم در صورت تامین یک میلیارد تومان اعتبار از سوی استان،ما نیز به همین میزان اعتبار از منابع ملی برای حل مشکلات آموزش و پرورش در این نواحی اختصاص دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار