رئیس مرکز بهداشت و درمان نیمروز در گفتگو با پانا:

پیشگیری بهترین سلاح برای مقابله با ویروس آنفلوانزا است

رئیس مرکز بهداشت و درمان نیمروز گفت: از آنجایی که درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، «پیشگیری» بهترین سلاح برای مقابله با این عوامل ویروسی است.

کد مطلب: ۴۳۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

عبدالعزیز میرخزیمه رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان نیمروز در گفتگو با خبرنگار پانا از سیستان و بلوچستان ، با اشاره به اینکه آنفولانزا شکل شدیدتر از بیماری‌های ویروسی است، خاطرنشان کرد: این بیماری خود را با تب، گلودرد،گرفتگی بینی، بدن درد و سرفه نمایان می‌سازد .

رئیس مرکز بهداشت و درمان نیمروز خاطرنشان کرد: برخی از انواع آنفولانزا مانند نوع خاصی از ویروس آنفولانزای A که به آنفولانزای خوکی معروف است، ممکن است با اسهال و استفراغ نیز همراه باشد. آنفولانزا معمولأ بین ۲ تا ۷ روز طول می کشد .

وی افزود : تزریق واکسن آنفولانزا برای همه اعضای خانواده از شش ماهه گرفته تا بزرگسالان و همچنین رعایت اصول بهداشتی، در آغوش نگرفتن بیماری که علایم بیماری را دارد یکی از راه های مهم پیشگیری از بیماری آنفلوانزا است .

میرخزیمه تصریح کرد: از آنجایی که درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، «پیشگیری» بهترین سلاح برای مقابله با این عوامل ویروسی است.شستن دست ها و لمس نکردن صورت، راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار