حوادث و سوانح یکی از علل مهم مرگ و میر در کودکان است

کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت:کودکان از آسیب پذیرترین افراد در برابر حوادث هستند و مرگ ناشی از حوادث و سوانح یکی از علل مهم مرگ و میر در آنان است.

کد مطلب: ۴۲۰۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر،صدیقه دولتی‌زاده درکارگاه پیشگیری از آسیب‌های کودکان، در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: آسیب‌های ناشی از حوادث از علل اصلی معلولیت، ناهنجاری‌های دایمی و مرگ درکودکان است که هرسال تعداد زیادی از کودکان، به آن دچار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت کودکان از مهمترین شاخص‌های سطح سلامت یک جامعه است تصریح کرد: پیشگیری از وقوع حادثه در کودکان، مستلزم رعایت نکات ایمنی از سوی والدین به ویژه مادران، مربیان ومعلمان است.
گفتنی است در این کارگاه با هدف ارتقای سطح سلامت کودکان موضوعاتی مانند رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی، سوختگی، سقوط از بلندی، خفگی و غرق شدگی، مسمومیت، کودک آزاری، آسیب‌های ورزشی صدمات بدنی وکمک‌های فوری به حاضران آموزش داده شد.
این کارگاه با حضور پرسنل بهداشی، مربیان مهدکودک، معلمین پایه چهارم ابتدایی با همکاری آموزش وپرورش و شبکه بهداشت شهرستان در محل سالن اجتماعات شبکه کنگان برگزار شده.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار