مجموعه‌شعر «قلب‌های سرخ گُل می‌شوند» منتشر شد

خبرگزاری پانا: مجموعه‌شعر «قلب‌های سرخ گُل می‌شوند» شامل سروده‌های «محسن میرمحمد صادقی» برای نخستین‌بار از سوی نشر مایا به چاپ رسید.

کد مطلب: ۳۷۳۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، محسن میرمحمد صادقی مجموعه‌شعر «قلب‌های سرخ گُل می‌شوند» را که سروده‌های او را از سال‌های پیش از انقلاب در برمی‌گیرند، توسط نشر مایا به چاپ رساند.

محسن میرمحمد صادقی،حقوقدان،مترجم و شاعر متولد 1335 اصفهان است. تحصیلات او در زمینه حقوق قضایی تا سطح کارشناسی در دانشگاه تهران،روابط بین‌الملل در دانشگاه وبستر آمریکا و حقوق بین‌الملل تا سطح دکترا در داخل کشور بوده و تالیف، ترجمه و مقاله‌هایی به زبان‌های پارسی و انگلیسی دارد.او همچنین به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز تسلط دارد. میرمحمد صادقی سال‌ها در دانشکده‌های حقوق و هنر تدریس داشته و در زمینه‌های حقوق بین‌الملل و مترجمی فعالیت‌هایی داشته است. او سرودن شعر را از سال 1353 آغاز کرده و اکنون اشعاری به زبان انگلیسی نیز دارد.

این مجموعه‌شعر در هشتاد صفحه و شمارگان یک‌هزار نسخه به چاپ رسیده است.
در بخشی از این مجموعه‌شعر خواهید خواند:
جنازه‌ت را سر دست می‌بردیم/ و تو راه می‌رفتی/ و مردم راه می‌رفتند/ زان میان یک مرد/ در جامه‌ای سیاه/ پژورده‌های اشک را/ در گونه‌اش جوانه می‌داد/ او شعر می‌سرود/ او با فریاد می‌سرود:/ دست‌هایم! ... (صفحه76)،
عروسی ستاره‌ها بود!/ اهورا قدم می‌زد و/ زیر لب آواز می‌خواند/ فرشته‌ها بال‌های هزار و یک رنگ پوشیده بودند/ جاری آب‌ها قصه می‌گفت/ و رودها در جای بی‌جا می‌ماندند/ شیطان هم بود/ مارها بر سر!/ دیگر بی‌شک شهاب نمی‌رقصید/ هر ستاره‌ای فقط با خودش عروسی می‌کرد! (صفحه73).
علاقه‌مندان برای تهیه و مطالعه مجموعه‌شعر «قلب‌های سرخ گُل می‌شوند» می‌توانند به کتابفروشی‌های معتبر یا دفتر نشر مایا در نشانی خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری غربی، پلاک88 مراجعه بکنند. همچنین شماره تماس 66411485 پاسخگوی مخاطبان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار