شهردار شیراز:

شهردار شیراز: طرح «شیراز شهر فرزانگان» الگوی تمام کشور باشد

شیراز (پانا) - شهردار شیراز گفت: طرح «شیراز شهر فرزانگان» که با همکاری آموزش و پرورش استان فارس اجرایی شده است می‌تواند الگوی تمام شهرهای کشور در زمینه آموزش حقوق شهروندی و تبیین فرهنگ شهرنشینی باشد.

کد مطلب: ۳۵۴۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا پاک‌فطرت در آئین پایانی بزرگ‌ترین طرح آموزش فرهنگ شهروندی کشور در استان فارس، اجرای طرح «شیراز شهر فرزانگان» را عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند شیراز شهر فرزانگان است.

وی با بیان اینکه تلاش امروز مسئولان و مدیران، آینده نونهالان استان فارس و شهر شیراز را تضمین می‌کند، افزود: تمام مدیران و مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تدوین قوانین خوب و اجرای این قوانین می‌توانند استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا کنند.

شهردار شیراز با اشاره به تعامل ارزنده آموزش و پرورش استان فارس و شهرداری شیراز در زمینه تبیین فرهنگ شهروندی، خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی دستگاه‌های اجرایی، تحقق شعار امسال است و در بحث تبیین فرهنگ شهروندی و ارتقای سبک زندگی، شهر شیراز پیشرو و پیشگام در بین تمام شهرهای کشور است.

علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه عدم مشارکت اقشار مختلف مردم نه‌تنها در مدیریت شهری بلکه در هر امر دیگری به معنای نادیده گرفتن سرمایه‌ای عظیم و بی‌انتهاست، تصریح کرد: رجوع به مردم، دستیابی به خرد جمعی است که می‌تواند ضریب موفقیت را در برنامه‌های شهرداری چندین برابر کند.

وی تأکید کرد: توجه به اهمیت مشارکت مردم در امور شهری سبب شده است اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بودجه قابل توجهی به مقوله فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ مشارکت مردم در دو-سه سال گذشته اختصاص دهند؛ زیرا مسئولان شهری شیراز بر این باورند که شهروند آگاه‌تر، مسئولانه‌تر و دلسوزانه‌تر به شهر خود کمک می‌کند و هرگز خود را جدای از خادمان خود در شهرداری و دیگر نهادهای خدمات‌رسان نمی‌داند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه ارتقای آگاهی‌ شهروندان و مشارکت بیشتر آنان به ویژه در اموری مانند حفظ و نگهداری فضای سبز، موضوع پسماند، مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری و غیره در برطرف کردن معضلات گوناگون اجتماعی و بسیاری موارد دیگر مؤثر بوده و دستیابی به توسعه شهری را تسریع می‌کند، بیان کرد: باید هر روز بیش از پیش در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی بیشتر تلاش کرد.

علیرضا پاک‌فطرت آموزش و تبیین فرهنگ شهروندی برای شهروندان را ضروری دانست و عنوان کرد: هر شهروند باید قوانین مرتبط با فرهنگ آپارتمان‌نشینی، رانندگی، حفظ و نگهداری شهر و غیره را بداند و آنها را به کار بندد.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای آموزش فرهنگ شهروندی دوران ابتدایی و در بدو شکل‌گیری شخصیت کودکان است، اظهار داشت: آموزش فرهنگ شهروندی از دوران ابتدایی توسط معلمان به دانش‌آموزان، آینده کشور را تضمین می‌کند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه پرتاب زباله از خودروها در وسط معابر، امکان مرگ پاکبانان به دلیل تصادفات رانندگی را بوجود می آورد، گفت: قطعا فقدان این پاکبان که پدری مهربان است برای خانواده اش تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی افزود: اگر مسائل شهروندی در سطح شهرها رعایت شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود، تعداد زیادی از پرونده‌های قضایی و مشکلات روحی و روانی افراد در جامعه کاهش یافته و امید به زندگی افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار