رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان در بازدید از حوزه هنری آذربایجا

گسترش روابط فرهنگی هدف رایزنی فرهنگی ایران در آذربایجان می باشد

خبرگزاری پانا: رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان در بازدید از حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه هنری استان ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری در زمینه های فرهنگی هنری با کشورهای همجوار به ویژه آذربایجان (باکو) دارد.

کد مطلب: ۲۸۵۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه در دنیا کشوری مثل آذربایجان نیست که در اشتراکات فرهنگی و قومی با ایران اینچنین نزدیک باشد، افزود: تلاش در بسط و گسترش روابط فرهنگی به عنوان هدف اصلی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان می باشد .

وی اظهار داشت: حوزه هنری استان آذربایجان شرقی می تواند در هنرهای آیینی، قرآنی، نمایش و چاپ آثار شعرای آذربایجان کارهای مشترکی به انجام برساند .

رایزن فرهنگی كشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: تلاش برای ایجاد ارتباط با هنرمندان دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، تلاش برای تهیه و ساخت فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ دو طرف به صورت مشترک، تألیف و ترجمه‌ کتاب به زبان‌های آذری و فارسی، برگزاری روزهای فیلم در باکو و تهیه و تولید فیلم به زبان آذری و با هنرمندی هنرمندان دو کشور ایران و آذربایجان در آینده‌ ای نزدیک از جمله برنامه‌های مهم رایزنی فرهنگی ایران در باكو هستند .

در ادامه این دیدار رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی به تشریح وظایف و عملکرد حوزه هنری پرداخت و گفت: حوزه هنری استان آمادگی های لازم برای هر گونه همکاری با جمهوری آذربایجان را دارد .

حسن میلانی ادامه داد: در این راستا حوزه هنری استان کارهایی انجام داده و به عنوان نمونه می توان به تولید آلبوم صوتی ترکی ویژه محرم با عنوان قانلی شفق و آماده نمودن ترجمه اشعار حاج مایل علی اف برای چاپ اشاره کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار