رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با پانا:

عملیات اجرایی شش پروژه بزرگ فرهنگسرا و سالن ورزشی در همدان شروع می شود

خبرگزاری پانا: رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: به مناسبت روز و هفته همدان عملیات اجرایی شش پروژه بزرگ فرهنگسرا و سالن ورزشی با 23 میلیارد و 500 میلیون ریال در همدان شروع می شود.

کد مطلب: ۲۵۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

رضا غلامی خجسته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا در همدان، با اعلام این خبر عنوان کرد: نامگذاری روز و هفته ای به نام همدان اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: پروژه های عمرانی فرهنگی كه در هفته همدان كلنگ زنی می شوند شامل نمازخانه گنجنامه، فرهنگسراهای میر سید علی همدانی در محله قاشق تراشان، آیت اله آخوند واقع در حصار راه علی آّباد، آمفی تئاتر روباز مجموعه فرهنگی عین القضات همدانی، سرای پیشكسوتان شماره 2 و فرهنگسرای مدرس است.

خجسته با بیان اینكه برای احداث نمازخانه گنجنامه اعتباری حدود سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، اضافه كرد: ساخت این طرح در زمینی به مساحت 250 متر مربع است.

وی از احداث فرهنگسرایی در محله قاشق تراشان همدان با نام میر سید علی همدانی خبر دارد و اظهار كرد: این پروژه در زمینی به مساحت 300 متر مربع و با اعتبار پنج میلیارد ریال اجرا می شود.

خجسته به احداث فرهنگسرای آیت اله آخوند در حصار راه علی آباد نیز اشاره كرد و یادآور شد: برای ساخت این مركز فرهنگی نیز پنج میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است كه در مساحتی حدود 150 متر مربع احداث خواهد شد.

رضا غلامی خجسته پیش بینی اعتبار پروژه آمفی تئاتر روباز عین القضات همدانی را سه میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: این آمفی تئاتر نیز در مجموعه فرهنگی هنری عین القضات همدانی در مساحت 300 متر مربع احداث می شود.

وی اضافه كرد: سرای پیشكسوتان شماره 2 در پارك كودك در 200 متر مربع احداث می شود كه مبلغ اجرایی آن در حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال است .

وی فرهنگسرای مدرس را از دیگر پروژه های مورد نظر برای كلنگ زنی بیان كرد و گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای این طرح نیز پیش بینی شده است كه در مساحت 400 متر مربع اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینكه شهرداری همدان سه زمین جهت احداث مركز فرهنگی و سالن های ورزشی تهیه و برای احداث به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهداء كرده است، افزود: این پروژه ها شامل استخر شنا واقع در شهرك فرهنگیان به متراژ دو هزار متر مربع و سالن ورزشی اسلامشهر به متراژ هزار و 400 متر مربع و مجتمع حوزه مقاومت بسیج شهرک شهید مدنی است.

وی افزود: همچنین زمین فرهنگسرای قرآنی نور در خضر توسط شهرداری همدان به هیئت امنای حسینیه شهید كرباسیان جهت احداث اهدا شده است.

وی با بیان اینكه هم اكنون پنچ پروژه فرهنگی با اعتباری حدود119 میلیارد و 10 میلیون ریال توسط شهرداری در دست اجرا است، گفت: این پرژه ها نیز شامل مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت واقع در خضر در پنج هزار مترمربع با اعتباری حدود 25 میلیارد ریال ، پروژه كوی محمدیه با اعتباری حدود 10میلیارد ریال و 460 میلیون ریال و با مساحت 203 متر مربع ، فرهنگسرای حسینیه چهار باب الحوائج با اعتبار 50 میلیون ریال احداث توسط هیئت امنای حسینیه ، فرهنگسرای تاریخ و تمدن با مبلغ سه میلیاردو 500 میلیون ریال و تكمیل فرهنگسرای تالار قرآن با مبلغ 80 میلیارد ریال است.

وی به پیگیری هفت پروژه فرهنگی دیگر جهت ارائه نقشه پروانه اشاره كرد و گفت: اعتبار این پروژه ها نیز در بودجه 93 پیش بینی شده كه شامل فرهنگسراهای دره مرادبیگ با اعتباری حدود هفت میلیارد و 800 میلیون ریال، اسلامشهر با چهار میلیارد ریال، شهربانو با 15 میلیارد ریال و احداث چهار مركز راهنمایی گردشگری در ورودی شهر با اعتباری حدود شش میلیارد ریال است.

وی چهار مركز راهنمایی گردشگری را شامل مراكزی در ورودی های جاده تهران، جاده كرمانشاه، جاده ملایر و جاده تویسركان (گنجنامه) بر شمرد و اظهار كرد: اعتبار پیش بینی شده برای هر یك از این مراكز راهنمایی گردشگری یك میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی با بیان اینكه همچنین احداث 6 پروژه فرهنگسرا و سالن ورزشی نیز که با اعتباری حدود 87 میلیارد ریال در بودجه 93 پیش بینی شده و باید تملک و خریداری شود، افزود: بنای تاریخی نراقی با اعتباری حدود 30 میلیارد ریال، خانه سیفی جهت احداث فرهنگسرای تخصصی قرانی با سه میلیارد و 500 میلیون ریال، سالن نیمه كاره ورزشی اسلامیان با 20 میلیارد ریال اعتبار و گرمخانه آقایان و گرمخانه بانوان هر كدام حدود هفت میلیارد و 500 میلیون ریال و فرهنگسرای خانه سالمندان 20 میلیارد ریال این شش پروژه را شامل می شود.

وی با اشاره به اینكه پنج مورد فرهنگسرا جهت احداث توسط شهرداری همدان خریداری و تملك شده و در حال پیگیری برای نقشه پروانه است، یادآور شد: اعتباری برای احداث این پنج پروژه در بودجه 93 پیش بینی نشده است.

وی ساختمان های خریداری شده را شامل فرهنگسرای منوچهری با اعتبار 4 میلیارد و 860 میلیون ریال، زمین آیین روش واقع در اسلامشهر با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 217 میلیون ریال، سالن ورزشی شاهد در 150 مترمربع، فرهنگسرای حصارامام در 1400 مترمربع و فرهنگسرای شهرك فرهنگیان با حدود 600 مترمربع و فرهنگسرای منوچهری در پارك منوچهری در حدود 500 مترمربع برشمرد.

وی در پایان یادآور شد: شش فرهنگسرا نیز طی سالهای 92 و 93 به بهره برداری رسیده است كه شامل فرهنگسرای مهر و قرآنی رضوان واقع در كوی ولیعصر (عج)، سرای پیشكسوتان واقع در پارك مردم، عین القضات همدانی، سالن های ورزشی كشتی و رزمی شاهد واقع در میدان شاهد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار