رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت عنوان کرد:

اداره 25 درصد اقتصاد کشور توسط اصناف/ ضرورت استفاده از ظرفیت های تشکل های صنفی

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت و معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های تشکل های صنفی اظهار کرد: معطوف نبودن عمده فعالیت های تشکل های صنفی در رابطه با فعالیت ها توسعه ای ، نهادهای توسعه ای و پشتیبانی از جمله نهادهای مالی مثل بانک ،بیمه و صندوق ضمانت موجب شده تا اصناف در پیشبرد امور با دشواری هایی مواجه باشند.

کد مطلب: ۲۲۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، محمدحسن نکویی مهر در همایش روز ملی اصناف که از صبح امروز در محل کتابخانه ملی در حال برگزاری است، ضمن اعلام این مطلب گفت: امسال سالی است که سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و اقتصاد مقاومتی با عنوان یک مدل اقتصادی و با افزایش تولید و شفافیت نظام توزیع می تواند اقتصاد کشور را به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر هدایت کند.


وی تصریح کرد : شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع در سیاست های کلی مورد تاکید قرار گرفته است.


نکویی مهر با بیان اینکه 25 درصد اقتصاد کشور توسط اصناف اداره می شود، اظهار کرد : اصناف با بیش از 3 میلیون واحد صنفی ، 13 درصد از تولید ناخالص، سهم عمده ای در توزیع کالا بر عهده دارند و باید نقش خودرا در اقتصاد کشور بیش از پیش احیا کنند.


رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت و معدن و تجارت مرکز با بیان اینکه در ماه گذشته تعامل سازنده میان سازمان مالیاتی و اتاق اصناف موجب تفاهم نامه ای برای رضایت اصناف و انتفاع دولت شد اظهار کرد: باید دامنه تعاملات میان بخش خصوصی و دولت افزایش یابد.


نکویی مهر با بیان اینکه در شهریور ماه سال گذشته اصلاحیه قانون نظام صنفی ابلاغ شد که اگر چه به نظر مجموعه اصناف ایراداتی دارد اما آیین نامه های آن باید به شکلی نوشته می شد که جبران کاستی را داشته باشد، افزود: در 6 ماه گذشته 14 آئین نامه در این خصوص تدوین ، ابلاغ و اصلاح شده است.


رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت و معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های تشکل های صنفی با توجه به حضور 8 هزار تشکل صنفی در اصلاح فضای کسب وکار خاطرنشان کرد: معطوف نبودن عمده فعالیت های تشکل های صنفی در رابطه با فعالیت های توسعه ای ، نبود نهادهای توسعه ای و پشتیبان از جمله نهادهای مالی مثل بانک ، بیمه و صندوق ضمانت از جمله مشکلات در حوزه اصناف است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار