جشنواره غذای سالم محلی درآموزشگاه دخترانه حضرت معصومه وحدتیه منطقه سعدآبادبرگزارشد

خبرگزاری پانا : باغچه بان معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش سعدآباد گفت : توجه به تغذیه فرزندان از مهم‌ترین وظایف والدین است.

کد مطلب: ۱۸۵۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، با هدف تعامل بین اولیا مدرسه و خانواده ها و ترویج تغذیه سالم و ایرانی و هم چنین معرفی غذاهای سنتی جشنواره تهیه غذاتوسط دانش آموزان وخانواده درآموزشگاه حضرت معصومه منطقه سعدآبادبرگزارشد.

دراین مراسم که باحضورباغچه بان معاونت پرورشی اداره آموزش وپرورش ،حسینی مسئول حراست ودیگرمسئولین اداری وآموزشی همراه بودباغچه بان در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به اینکه یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش آموختن مهارت‌های زندگی به دانش‌آموز است برپایی چنین برنامه‌هایی برای آنان ضمن ایجاد نشاط و سرزندگی باعث کسب تجربه و اعتماد به نفس می‌شود.

باغچه بان همچنین اظهارداشت: توجه به تغذیه فرزندان از مهم‌ترین وظایف والدین است، زیرا فرهنگ و عادات غذایی در خانه شکل می‌گیرد و در مدرسه تثبیت می‌شود. نمی‌توان دانش آموزان را از خرید مواد خوراکی در راه مدرسه منع کرد ولی می‌توان آنها را متقاعد کرد تا از مصرف مواد مضر برای بدنشان خودداری کنند که این امر می‌تواند با عرضه غذاهای مناسب بر سر سفره در خانواده آغاز شود و در مدرسه ادامه یابد .

ابراهیم پورکارشناس بهداشت وتغذیه مدارس اظهارداشت :این جشنواره با هدف ارتقای سطح آگاهی به خواص مواد غذاهای سنتی و محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و محلی به جای فست فودها، تقویت هنر آشپزی، کار گروهی و ایجاد رقابتی سالم انجام گرفته است.

دراین جشنواره مواد غذایی تهیه شده توسط دانش آموزان و همکاران در قالب پیش غذا، کیک و شیرینی و غذاهای محلی به نمایش گذاشته شد که در پایان با رای شرکت کنندگان نفرات برتر انتخاب و با اهداء هدایا و لوح سپاس مورد تجلیل قرار گرفتند .

شقایق جمالی خبرنگارپانا منطقه سعدآباد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار