رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد؛

بدهی 3 هزار و 700 میلیارد تومانی دانشگاه آزاد/ 135 واحد دانشگاه آزاد زیان ده هستند

خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه مهمترین چالش دانشگاه آزاد، کمبود اعتبارات است، گفت: این دانشگاه 3 هزار و 700 میلیارد تومان بدهی دارد از سوی دیگر برخی از واحدهای این دانشگاه زیان‌ده هستند و 72 میلیارد تومان زیان داشتند.

کد مطلب: ۱۵۵۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمید میرزاده با تشکر از هیات امنای دانشگاه آزاد بخاطر معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همچنین از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تشکر کرد که به وی اعتماد کرده و رای دادند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اقدامات دو ماه گذشته در دانشگاه آزاد تصریح کرد: طی این دو ماه اقدامات خوبی آغاز کرده ایم که زمینه ساز توسعه کیفی دانشگاه آزاد در سطح ملی و منطقه ای خواهد بود. یکی از اقدامات اولیه ای که صورت گرفت تشکیل شورای اقتصاد دانش بینان بود تا بدین وسیله اتکای دانشگاه آزاد را به شهریه دانشجویی کاهش دهد؛ چراکه تکیه گاه دانشگاه آزاد به درآمد حاصله از شهریه است و از سه هزار میلیارد تومان بودجه سال 92 دانشگاه آزاد بیش از 99 درصد از محل وصول شهریه ها تامین می‌شود.

ایجاد شورای بانوان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد از ایجاد شورای بانوان فرهیخته در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد دارای 7 هزار استاد خانم است و این دانشگاه 40 درصد دانشجوی خانم دارد که ریاست تنها یک واحد کوچک آن خانم است که برنامه ما استفاده از این پتانسیل عظیم برای مدیریت در قسمت های مختلف است.

وی همچنین با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: آئین نامه اجرایی برای اجرا کردن این سند تهیه شده و در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه آزاد به توسعه کمی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: کار توسعه کمی این دانشگاه با توحه به کوشش های دکتر جاسبی بسیار خوب پیشرفته که در آینده نزدیک در یکی از اجلاس ها از خدمات وی تجلیل خواهد شد با توجه به تغییرات رشد جوانان در سنین 15 تا 24 خیلی از تقاضاها برای برخی از رشته محل های این دانشگاه کاهش یافته است به طوریکه از 19 هزار رشته محل مصوب این دانشگاه 7 هزار رشته محل هیچ درخواست و متقاضی ندارد که خودبخود تعطیل می شود.

وی ادامه داد: همچنین تشکیلات گذشته پاسخگوی برنامه های جدید دانشگاه نبود بر همین اساس تشکیلات جدیدی طراحی شده که به واسطه آن از یک سازمان پرتحرک برخوردار باشیم.

میرزاده با اشاره به تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد در پاسداران افزود: واحدهای این دانشگاه در پاسداران در شعاع 2.5 کیلومتری پراکنده شده اند که تجمیع می شوند و چهار معاونت از این بخش به پردیس واحد علوم و تحقیقات منتقل شده است.

ارائه بیمه تکمیلی برای دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می گیرند.

وی با اشاره به بازنگری آئین نامه و بخشنامه های دانشگاه آزاد گفت: آئین نامه و بخشنامه های این دانشگاه قدیمی شده و نیازمند بازنگری است.

رئیس دانشگاه آزاد مهمترین چالش دانشگاه آزاد را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: 1.7 میلیون متر مربع ساختمان این دانشگاه در دست ساخت است که هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. از طرفی این دانشگاه سه هزار و 700 میلیارد تومان بدهی دارد که سررسید شده است.

میرزاده به واحدهای دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: برخی از واحدهای این دانشگاه زیان ده هستند از 462 واحد این دانشگاه 135 واحد زیان ده هستند و 72 میلیارد تومان زیان داشتند. تعداد 30 واحد حتی امکان تامین دستمزد واحد خود را نیز نداشتند.

رئیس دانشگاه آزاد از دیگر چالش های دانشگاه آزاد به مشکلات حقوقی اشاره کرد و گفت: دست درازی هایی به املاک این دانشگاه صورت گرفته است که نسبت به احقاق حقوق دانشگاه اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد سال 93 نیز گفت: ثبت نام مقطع ارشد اواخر دی ماه 92 انجام می شود و اجرای آزمون آن در خرداد 93 خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد در مورد ثبت نام دکترای دانشگاه آزاد نیز گفت: این ثبت نام اواخر آذر ماه صورت می گیرد و اجرای آن در بهمن ماه خواهد بود دانشگاه آزاد به صورت مستقل آزمون دکتری برگزار خواهد کرد.

وی در خصوص جداسازی آزمون سراسری از آزمون دانشگاه آزاد گفت: در این خصوص چهارشنبه این هفته تصمیم گیری خواهد شد.

افزایش شهریه تنها تا 3 درصد

وی در خصوص شهریه های این دانشگاه نیز گفت: در سال جاری 3 درصد از شهریه ها در تمام مقاطع نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و واحدها بیش از این 3 درصد نمی توانند شهریه را افزایش دهند و اگر واحدی بیش از 3 درصد شهریه افزایش دهد، بازخواست شده و وجه اضافی به دانشجو مسترد خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص عزل و نصب های روسای واحدهای استانی این دانشگاه نیز گفت: برای اینکه یک فردی ریاست یک واحدی را برعهده بگیرد باید شرایطی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص کرده، دارا باشد. افرادی که این شرایط را داشته باشند به کار خود ادامه می دهند و ما در خصوص روسای واحدهای استانی سیاسی کاری نداریم اصل برنامه های ما بر اساس شایسته سالاری است اگر تغییری صورت می‌گیرد، بر این اساس است که افراد شایسته تری بر کرسی ریاست واحدهای دانشگاه آزاد قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: 28 واحد بزرگ دانشگاه آزاد که از واحدهای جامع هستند، توسط رئیس دانشگاه آزاد، سرپرست آنها مشخص می شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی آنها را منصوب می کند، اما مابقی واحدها توسط هیات‌های امنای استانی تعیین می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار