بهارستان، از نظر آسیب‌های اجتماعی مستعد است

بهارستان یک (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، این شهرستان را با توجه به متراکم بودن جمعیت، مهاجرپذیربودن منطقه و جمعیت جوان آن از نظر آسیب‌های اجتماعی بسیار مستعد و شکننده دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان، از نظر آسیب‌های اجتماعی مستعد است

مصطفی کلانتری با بیان این که اولویت کاری سال ۱۴۰۰ در حوزه مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد، درمان، توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان است، گفت: دانش‌افزایی و آموزش مهارت‌‌های مقابله‌ای به کودکان و نوجوانان یکی از برنامه‌های در اولویت این اداره است و همواره نیز سعی می‌شود از رویکردهای جایگزین و ایجابی در این زمینه استفاده شود.

او افزود: از جمله این رویکردها آموزش مهارت‌های نه گفتن، مدیریت هیجانات، مهارت‌های ارتباطی، تفکر نقادانه، خود تنظیمی و تاب‌آوری به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها است که این آموزش‌ها به خصوص در مناطق آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقاء سلامت روانی منطقه است و در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان یکی از برنامه‌های سال جاری آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان را طراحی و برنامه‌ریزی برای حضور پدران در کارگاه‌های آموزشی با محور کسب مهارت‌های ارتباط موثر با نوجوان، اعتماد سازی و افزایش صمیمیت بین فرزند ذکور خانواده با پدر معرفی کرد.

او بیان کرد: از دیگر طرح‌های اجرایی، طرح نماد است که در این طرح دستگاه‌های دیگر از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، بهزیستی و ...در تسریع و تسهیل پیگیری و رسیدگی به پروندهای ارجاعی به کمک آموزش و پرورش می‌آیند.

کلانتری تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزانی که بدلیل اعتیاد، دچار مشکل شدند یا تحت تاثیر سرپرست معتاد دچار مشکلاتی نظیر افسردگی ، فرار از منزل یا خودزنی شده‌اند، در صورتی که استطاعت مالی جهت درمان نداشته باشد، با معرفی مدیر مدرسه به اداره، تمامی اقدامات درمانی پیگیری خواهد شد.

خبرنگار دانش‌‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار