کارشناس بهداشت روان شبکه بهداشت ری:

عدم آگاهی مردم با علائم بیماری های روحی و روانی یک معضل بهداشتی است

خبرگزاری پانا: کارشناس مسئول واحد بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با تاکید بر اینکه آشنا نمودن مردم با علائم اختلالات روانی، به منظور کنترل این گروه از بیماری ها امری ضروری است گفت: عدم آگاهی مردم با علائم و نشانه های بیماری های روحی و روانی را یک معضل بهداشتی دانست.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معصومه غلامی با اشاره به شعار سال جاری هفته سلامت روان که افسردگی را یک بحران جهانی می داند، وظیفه کادر بهداشتی را اطلاع رسانی به آحاد جامعه در مورد این گروه از مشکلات دانست.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم سال های متمادی با مشکلاتی چون اضطراب، استرس، افسردگی و وسواس مواجه هستند بدون اینکه به علت اصلی و راه صحیح درمان بیماری خود پی ببرند و سیستم بهداشتی به عنوان خط اول نظام سلامت کشور این وظیفه مهم را برعهده دارد تا این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد.

غلامی در ادامه به برنامه های شبکه بهداشت در هفته سلامت روان اشاره نمود و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز و پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت، انجام مشاوره رایگان در پارک پردیس بانوان توسط روانشناس، برپایی کلاس های آموزشی با موضوع بهداشت روان در کمیته امداد و حوزه علیمه خواهران از برنامه هایی است که در این هفته توسط شبکه اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار