افزایش صعودی مبتلایان و فوتی ها در آذربایجان شرقی؛

محدودیت های مرتبط با بیماری کرونا باید اجرایی شود

تبریز(پانا) - رییس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد طی مدتی که به ویروس کرونا مبتلا بوده از تمام کسانی که جویای حالش بودند سپاسگزاری کرده و باید تاکید کرد این یک ویروس عادی نیست و محدودیت های مرتبط با این بماری باید اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۱۳۵۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت های مرتبط با بیماری کرونا باید اجرایی شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، شهرام دبیری اضافه کرد: برخلاف تصور عموم این ویروس، ویروس بسیار پیچیده ای است که شرایط بالینی آن تاثیرات روحی بسیاری بر روی بیمار دارد و در کمترین زمان میتواند بر روی بیمار تاثیرات منفی که منجر به مرگ می شود را به همراه داشته باشد.
وی ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) گفت: هفته وحدت موجب انسجام مسلمانان جهان می شود.
وی با اشاره به درگذشت مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: شب پیش از درگذشت ایشان شدت بیماری افزایش یافته و متاسفانه موجب فوت ایشان شده است.
دبیری گفت: بیماری کرونا مجددا امکان انتقال و درگیری با شدت بیشتر را دارد.
وی اظهار داشت: دیروز روز جهانی شهرها بود که از سال ۲۰۱۳ این نامگذاری آغاز شده است که با هدف توسعه منابع شهرهای جهان است که می‌خواهند توسعه پایدار شهرها را نهادینه کنند.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: شهر تبریز از چند جهت ویژگی توسعه پایدار را دارد، همچون شهر بدون گدا، شهر بدون معتاد متجاهر و...اما در برخی از حوزه‌ها نیازمند تلاش هستیم.
دبیری تاکید کرد: در این دوره پارک‌ها و فضای سبز زیادی احداث شده است که سیاست‌گذاری ما این بود که هر فرد به فاصله ۵۰۰ متر از خانه خود به فضای سبز دسترسی داشته باشد.
وی افزود: می‌توانیم از همکاری‌های جهانی نیز در این رابطه کمک گرفته و در توسعه شهر خودمان به کار بگیریم.
دبیری اظهار با اشاره به زلزله ازمیر در ترکیه رخ داد و موجب شد عده ای از شهروندان ترکیه ای فوت کرده و جانشان را از دست داده‌اند که تسلیت عرض می کنیم و اعلام آمادگی برای حمایت از زلزله زدگان را می کنیم.
وی تاکید کرد: این موضوع یک هشدار است که باید ما نیز در این راستا اقداماتی ترتیب دهیم تا بحران های طولانی را شاهد نشویم.
دبیری در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کویید - ۱۹ گفت: حدود ۴۶ میلیون مبتلا، یک میلیون و دویست هزار فوتی و ۳۳میلیون بهبود یافته در جهان داریم. روند ابتلای افراد به ویروس کرونا سیر صعودی دارد.
وی تاکید کرد: حتما باید محدودیت‌هایی برای کنترل این ویروس اتخاذ شود.
دبیری با اشاره به اینکه میزان فوتی افراد مبتلا به کرونا در حال نوسان بوده، ولی در حال افزایش است گفت: ایران در رده ۱۴ ابتلا در رده بندی جهانی‌ قرار دارد.
وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی، تعداد مبتلایان ۴۹ هزار نفر و فوتی ها ۲۴۰۰ نفر و دیروز ۳۴ فوتی داشتیم و افزایش بستری در بیمارستان ها مواجه هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: باید ظرفیت بستری در بیمارستان‌ها را افزایش دهیم. روند ابتلای ویروس در استان ما نیز صعودی است.
شهرام دبیری با اشاره به اینکه تولید و توزیع واکسن زمان‌بر خواهد بود تصریح کرد: فکر می‌کنم تا پایان سال آینده با این ویروس درگیر هستیم، شاید با توزیع واکسن اندکی بهبود وضعیت داشته باشیم، ولی ریشه‌کن نمی‌شود.
دبیری گفت: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سفر، دورهمی ها، پرهیز کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه محدودیت امکانات داریم و باید چاره‌ای بیاندیشم اظهار کرد: باید از تلاش و مجاهدت‌های کادر درمانی قدردانی کنیم که آگاهانه در معرض خطر قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد: باید این مسئله را جدی بگیریم و به همه نیز توصیه کنیم. باید با مسولین استانی و شهری نیز صحبت کنیم تا محدودیت‌های کرونایی را تمدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار