وضعیت قرمز کرونا درشهرستانهای اردبیل و نمین

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل از وضعیت قرمز کرونا در شهرستان های اردبیل و نمین خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت قرمز کرونا درشهرستانهای اردبیل و نمین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی برخی از مردم، وضعیت قرمز کرونا مجددا در شهرهای اردبیل و نمین اعلام می شود و باید مردم و مسوولان این وضعیت را جدی بگیرند.

او با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم در این دو شهر ممنوع و تعطیل اعلام می شود تصریح کرد: در سایر شهرها نیز مردم باید با رعایت کامل بهداشتی از حداقل یک پنجم ظرفیت در منازل و تالارها مراسم برگزار کنند.

استاندار اردبیل روند افزایشی بیماری کرونا در استان اردبیل بسیار جدی اعلام کرد و گفت: در صورت ایجاد محدودیت ها و ورود مجدد شهرهای استان به وضعیت قرمز خسارات و آسیب‌ سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم و اصناف وارد می شود و بایستی با رعایت فاصله اجتماعی سعی کنیم استان به وضعیت سفید بر گردد.

او با اشاره به اینکه به کلیه ادارات دولتی، بانکها باید به عنوان الگوی جامعه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند افزود: متاسفانه طبق خود اظهاری افراد بستری شده، عامل تشدید آمار ابتلاء به کرونا شرکت در مراسم عروسی، مجالس ترحیم و تجمعات مردمی در محافل عمومی بوده است.

استاندار اردبیل ادامه داد:با وجود تلاش بسیار ارزنده تیم پزشکی و کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان وضعیت به صورت سفید بوده که متاسفانه در دو هفته اخیر افراد بستری در بیمارستان ها به ۲۳۶ نفر رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر فوتی داشتیم.

این مسوول ادامه داد: خانواده ها باید مواظب پدر و مادر خود که بیش از ۶۰ سال سن دارند باشند چرا که اکثر بستری شده ها در بیمارستان ها بالای ۶۰ سال سن هستند و اکثر فوتی ها دارای بیماری زمینه ای هستند.

بهنام جو با اشاره به این مبتلایان خوشه‌ای، گروهی و خانوادگی جزو خطرناک‌ترین موارد ابتلاء است افزود: به دلیل بی توجهی مردم به موارد بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی شاهد به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در دو شهر اردبیل و نمین و به تبع آن سایر شهرستان ها هستیم.

او با تاکید بر اینکه همه باید در پیشگیری از شیوع کرونا تلاش کنیم افزود: از ابتلای این بیماری تعداد کثیری از پزشکان و پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این مساله باعث کمبود کارد درمان شده است.

استاندار اردبیل همچنین گفت: از کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید استان خواسته ایم که افراد تحت پوشش خود را حمایت کنند و این افراد از خانه بیرون نیایند.

این مسوول ادامه داد: طبق گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، در حال حاضر ۹ بخش فعال در زمینه درمان و ارائه خدمات به مبتلایان کرونا فعال است و مابقی بخش‌ها نیز به صورت icu و بخش جنرال است که CCU را نیز تبدیل به بخش ICU کرده اند.

بهنام جو در پایان از عموم شهروندان خواست پروتکل ها و هشدار های بهداشتی را جدی بگیرند تا شاهد غم از دست دادن عزیزان خود نباشیم و تا پایان وضعیت قرمز کرونا تلاش کنیم حتی المقدور در خانه بمانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار