در پاسخ به پانا

سخنگوی قوه قضائیه: ایست‌ بازرسی بدون مصوبه شورای تامین استان یا شورای امنیت فاقد وجاهت قانونی است

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه درباره افزایش بازرسی خودروها از سوی بسیج در هفته‌های اخیر گفت اگر ایستگاه ایست و بازرسی در راستای مصوبات شورای تامین استان یا شورای امنیت باشد قانونی است و اگر نباشد فاقد وجاهت قانونی است.

کد مطلب: ۹۴۳۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی قوه قضائیه: ایست‌ بازرسی بدون مصوبه شورای تامین استان یا شورای امنیت فاقد وجاهت قانونی است

غلامحسین اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه طی هفته‌های اخیر بازرسی خودروها از سوی بسیج افزایش پیدا کرده است. به موجب نظریه‌های اداره حقوقی قوه قضاییه در سال‌های ۷۹، ۸۴ و ۹۳ و همچنین رای دیوان عدالت اداری در سال ۸۰ بازرسی خودروها نیاز به مجوز موردی با ذکر جزئیات از سوی نهاد قضایی دارد، آیا بسیج نسبت به تهیه این مجوزها اقدام کرده یا خیر و در صورت نبود این مجوز چه مجازاتی متوجه خاطیان است؟ گفت: بازرسی خودرو به صورت موردی نیاز به مجوز دارد اما گاهی به لحاظ برخی موضوعات و شرایط خاص برپایی برخی ایستگاه‌های ایست و بازرسی در شورای امنیت کشور، شورای تامین استان یا شورای تامین شهرستان تصویب می‌‌شود.

وی افزود: مجری برپایی ایستگاه‌های ایست و بازرسی هم مشخص می‌شود. مصوبه شورای تامین که همکاران قضایی ما هم در آن حضور دارند، لازم‌الاجراست و مجوز را به سپاه، بسیج و ناجا یا به بخش‌های مختلف می‌دهند. اینکه می‌بینیم ایستگاه ایست و بازرسی برقرار شده است اگر در راستای مصوبات شورای تامین استان یا شورای امنیت باشد این موضوع قانونی است و اگر نباشد فاقد وجاهت قانونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار