جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته اعلام شد

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 97 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۳۹۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته اعلام شد

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا گفت: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 97 جمعا برای 64 کدرشته گرایش برگزار می‌شود که پذیرش در 48 کدرشته امتحانی منحصرا براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و گزینش در 16 کدرشته امتحانی دیگر براساس نمره آزمون خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 97، جمعا تعداد 84 هزار و 489 نفر برای شرکت در 64 کدرشته امتحانی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 34 هزار و 892 نفر زن و مابقی مرد هستند، در واقع 41.30 درصد داوطلبان زن هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد 84 هزار و 489 داوطلب ثبت نام کننده، تعداد 12 هزار و 151 نفر، متقاضی یکی از 48 کدرشته امتحانی هستند که گزینش آن‌ها براساس سوابق تحصیلی است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: از تعداد 84 هزار و 489 داوطلب ثبت‌نام کننده در آزمون فوق تعداد 72 هزار و 338 متقاضی شرکت در آزمون یکی از 16 کدرشته امتحانی که گزینش آن‌ها براساس نمره آزمون است، هستند که از این تعداد 30 هزار و 815 نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی یادآور شد: کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته برای 16 کدرشته امتحانی که پذیرش در این کدرشته‌ها براساس نمره آزمون صورت می‌گیرد، از روز سه شنبه 9 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www. Sanjesh. Org قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز پنجشنبه 11 مرداد فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

این آزمون روز جمعه 12 مرداد در 67 شهرستان و 71 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد. نتایج نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته هفته آخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار