سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با پانا خبر داد

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش دارویی کشور

مشکلی برای تأمین دارو در صورت تشدید تحریم‌ها وجود ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلی برای تأمین و واردات دارو در صورت تشدید تحریم‌ها وجود ندارد، گفت هم‌اکنون بیش از 90 درصد داروهای مورد نیاز بیماران، در داخل کشور تولید می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۶۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش دارویی کشور

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا درخصوص برخی نگرانی‌ها برای تأمین دارو همزمان با تشدید تحریم‌ها گفت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت متولی اصلی تأمین دارو و پیگیری مشکلات حوزه دارو است. در جلساتی که با مسئولان نظام سلامت داشتیم تأکید شد در صورت تشدید تحریم‌ها، تمهیداتی در این زمینه پیش‌بینی شود و در این مسیر وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز همکاری لازم را با حوزه سلامت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت دارو اکنون به ثبات لازم رسیده است، گفت: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در مصوباتی که انجام شد موضوع دارو به ثبات لازم رسید و تأمین دارو به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و در طول دولت یازدهم و همچنین در یکسال عملکرد دولت دوازدهم سعی شده است بخش اعظمی از دارو در داخل کشور تولید شود تا تحریم‌ها در حوزه دارو تأثیر گذار نباشد و این مسأله فشار مضاعفی برای مردم نباشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 90 درصد داروهای مورد نیاز بیماران، در داخل کشور تولید می‌شود و در این بخش با مشکل مواجه نیستیم. در بخش تامین تجهیزات پزشکی هم سعی می‌شود تا جایی که ممکن است در واردات آن دقت شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دارو در فهرست کالاهای استراتژیک است و دولت از آن حمایت می‌کند، تأکید کرد: سازمان غذا و دارو در تلاش است که دغدغه‌ای برای مردم و بیماران در زمینه تأمین دارو ایجاد نشود.

عابدی همچنین یادآور شد: دولت امسال 2 هزار و 80 میلیارد تومان یارانه به دارو اختصاص می دهد که این یارانه برای افزایش پوشش بیمه‌ای به سازمان‌های بیمهگر است تا بتوان از افزایش پرداختی از جیب مصرف کننده جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار