مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با پانا

توزیع کارت آزمون دکتری از صبح فردا آغاز می‌شود

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از صبح فردا اول اسفندماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۰۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع کارت آزمون دکتری از صبح فردا آغاز می‌شود

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه کارت ورود به جلسه و برگ راهنما شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از فردا سه شنبه اول اسنفدماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود، گفت: داوطلبان از اول اسفندماه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه سوم اسفندماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و یا اطلاعات ثبت نامی خود می‌توانند نسبت به دریافت کارت و پرینت آن اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: بر اساس ضوابط تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ نفر مرد هستند. براساس آمار موجود ۴۲.۹۹ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷.۰۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه آموزشی و در ۲۴۶ کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز و درب های ورودی حوزه‌ها راس ساعت ۷:۳۰ بسته می‌شود، بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب‌ها ممانعت خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری آزمون به تمامی داوطلبان دو بسته نایلوتی ارائه می شود که بسته اول حاوی سئوالات دروس اختصاصی یا دفترچه شماره یک آزمون همراه با پاسخ نامه و بسته دوم حاوی سوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی و دفترچه ۲آزمون می باشد. داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به هریک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.

وی گفت: تعداد دروس اختصاصی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون مربوط به هریک از کد رشته‌های امتحانی و زمان پاسخگویی به آن‌ها به شرح جدول مندرج در صفحه دو برگ راهنمای شرکت در آزمون خواهد بود. دفترچه شماره ۲ شامل سئوالات دروس استعداد تحصیلی( ۳۰سئوال) و زبان انگلیسی عمومی (۳۰ سوال) است و داوطلبان در مدت ۹۰ دقیقه نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

توکلی افزود: تمامی دفترچه‌های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه درج شده است. دفترچه‌های سوال دارای و به تناسب در انواع A، B، C و D تقسیم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار