رئیس کانون سردفتران و‌دفتریاران:

۵ دفتر اسناد رسمی در جنگ ۱۲ روزه مورد اصابت قرار گرفت

تهران (پانا) - رئیس کانون‌سردفتران و دفتریاران گفت در جنگ ۱۲روزه پنج دفتر مورد اصابت قرار گرفت و محل زندگی و کار همکاران ما آسیب دید؛ اما همکاران در دفاتر اسناد رسمی بر اساس برنامه طراحی شده از قبل به بهترین کیفیت به فعالیت پرداختند.

کد مطلب: ۱۵۹۴۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۵ دفتر اسناد رسمی در جنگ ۱۲ روزه مورد اصابت قرار گرفت

علی خندانی،در نشست خبری خود با  تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: در جنگ ۱۲ روزه،  دفاتر اسناد رسمی از این جنگ بی‌بهره نبودند. پنج دفتر مورد اصابت قرار گرفت و محل زندگی و کار همکاران ما آسیب دید اما همکاران در دفاتر اسناد رسمی بر اساس برنامه طراحی شده از قبل به بهترین کیفیت به فعالیت پرداختند.  

رئیس کانون سردفتران و‌ دفتریاران افزود: ایران در اتحادیه جهانی سردفتران فعالیت خوبی داشته است، ‌شاید اگر جنگ ۱۲ اتفتق نمی‌افتاد  عضو ثابت نیز می‌شد. همچنین ما یک نامه به رئیس اتحادیه جهانی سردفتران نوشتیم ‌و ایشان ضمن پاسخ‌های لازم این حملات محکوم کردند.

 وی در صوص اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، گفت: از سال ۱۴۰۳‌ تاکنون که از قانون ثبت اموال غیرمنقول یک سال و سه ماه می‌گذرد، این قانون مورد نظر حاکمیت بوده تا به بهترین شکل اجرا شود. روند تصویب این قانون نزدیک به ۱۰ سال زمان برد اما در نهایت با مصوب‌شدن و اجرا‌شدن آن نظر اصلی قانون‌گذار در این حوزه تامین و اجرا شد. همچنین در این زمینه اقدامات فنی و زیر ساختی و حقوقی خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: البته در حوزه حقوقی اتفاقاتی باید رقم می‌خورد و آیین‌نامه‌های متعددی توسط قوه قضاییه و‌دولت تصویب می‌شد که بسیاری از این آیین‌نامه‌ها مصوب و ابلاغ شد.  تاکنون  با توجه به گستردگی این قانون کارنامه خوبی از اجرای قانون داشتیم.  طی سال‌های گذشته در محاکم‌ قضایی سر‌ منشا پرونده‌ها اسناد‌ عادی و قول‌نامه‌ای بود که الحمدلله با عملیاتی‌شدن و اجرای قانون الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول شاهد کاهش پرونده های قضایی بودیم.

رئیس کانون سردفتران و‌ دفتریاران درخصوص الکترونیکی‌شدن خدمات در دفاتر اسناد گفت: سازمان ثبت در این زمینه مدیریت بسیار خوبی داشته است. امید است خدمات دفاتر اسناد رسمی در حوزه الکترونیکی‌شدن مرحله به مرحله عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

خندانی گفت: دفاتر اسناد رسمی یکی از قسمت‌هایی است که از قدیمی‌ترین روش‌ها برخوردار هستند. امید است به زودی دفاتر مجازی را راه اندازی خواهیم کرد که به صورت غیرحضوری به مردم خدمات رسانی خواهد کرد. بیشترین حجم مراجعه در خصوص اجرا است که الحمدالله اقدامات اولیه آن انجام شده و سامانه‌ای برای آن طراحی شده است، این موضوع از روز سه شنبه به صورت پایلوت آغاز به کار می‌کند و از اوایل شهریور برای خدمات رسانی آماده است.

وی افزود: وضعیت صدور برگه سبز مالکیت خودرو به گونه‌ای است که به عنوان سند رسمی انتقال مالکیت خودرو محسوب نمی‌شود و این موضوع به صورت قضائی قابل تشخیص است.

 وی افزود:  اکنون ۸۰ درصد از مشاوران املاکی که مجوز دارند، به سامانه کاتب متصل شدند و فعالیت خود را از طریق این سامانه‌ها انجام می‌دهند. در برخی استان‌ها این میزان به صددرصد رسیده است و این سامانه‌ها باعث کاهش مراجعه حضوری مردم به سازمان‌های مختلف مانند مالیات و تامین اجتماعی شده است. بسیاری از استعلامات و خدمات بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود. این روند موجب تسهیل فرآیندهای قانونی و کاهش زمان انتظار برای خدمات مختلف خواهد شد.

خندانی گفت: دفاتر اسناد رسمی باید بیشتر به سمت ارائه خدمات مجازی بروند و همه تغییرات در این راستا استقبال کنند تا هم درآمد خودشان افزایش یافته و هم کیفیت خدمات را بالا ببرند.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار