جزئیات دومین تفاهم‌نامه توانمندسازی نوجوانان و جوانان تحت حمایت بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی: اورژانس اجتماعی به نوسازی یا خرید ۵۰۰ خودروی جدید نیازمند است

تهران (پانا) - دومین تفاهم‌نامه توانمندسازی نوجوانان و جوانان تحت حمایت بهزیستی صبح امروز به امضای مدیران ایران خودرو، ایساکو و سازمان بهزیستی رسید.

کد مطلب: ۱۵۹۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات دومین تفاهم‌نامه توانمندسازی نوجوانان و جوانان تحت حمایت بهزیستی

صبح امروز آیین امضای دومین تفاهم‌نامه توانمندسازی نوجوانان و جوانان تحت حمایت سازمان بهزیستی با حضور سیدجواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی، عادل پیرمحمدی مدیرعامل ایران خودرو و عبدالله سلطانی ثانی مدیرعامل ایساکو برگزار شد. 

نیما ایمانی، مدیر اداره مسئولیت‌های اجتماعی ایران خودرو در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی درخصوص اقدامات مربوط به بخش مسئولیت‌های اجتماعی در ایران خودرو به مفاد تفاهم‌نامه مذکور اشاره کرد و گفت: ایجاد امکان پذیرش و تحصیل رایگان در هنرستان‌های آموزش و پرورش در رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک برای پسران تحت حمایت سازمان بهزیستی با ارائه مدرک رسمی مهارت فنی از سوی شرکت ایساکو در استان‌های تهران، گیلان، اردبیل و یزد از مفاد این تفاهم‌نامه است. 

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه به مدت دو سال و با پیوند بین صنعت و جامعه منعقد می‌شود. در تفاهم‌نامه قبلی گروه هدف برای افراد تحت پوشش ۱۸ سال و بالاتر بود اما در این تفاهم‌نامه نوجوانان نیز به گروه هدف اضافه شده‌اند.

به گفته وی، هنرستان‌های شرکت ایساکو با ارائه آموزش‌های به روز بین صنعت و جامعه پیوند ایجاد می‌کند و از این پس در هنرستان‌های استان تهران، گیلان و اردبیل و یزد دانش‌آموزان پایه نهم و دهم به شرط تطابق سن به مدت سه سال می‌توانند در هنرستان‌های ایساکو به‌صورت رایگان تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: در گام دوم طرح، باتوجه به اینکه ممکن است برخی بازمانده از تحصیل باشند از سن ۱۶ سالگی تا ۲۵ سالگی در صورتی که علاقه‌مند باشند در ۶ هفته آموزش دیده و پس از آن آزمون می‌دهند و در نهایت به آن‌ها گواهینامه اعطا می‌شود.

ایمانی تاکید کرد: با انجام این پروژه علاوه بر توانمندسازی و تربیت نیروی جوان و متخصص در کشور، بازار کار موثری برای آن‌ها فراهم می‌شود. 

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ایران‌خودرو نیز در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی گفت: مسئولیت‌های اجتماعی جزو وظایف اصلی تمام بنگاه‌های اقتصادی و ایران‌خودرو از این قاعده مستثنی نیست و علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر دچار زیان‌های هنگفت شدیم و حدود ۱۴۵ همت زیان انباشته به‌دلیل قیمت‌های دستوری حاکم داریم و بخش بزرگی از این ضررها می‌توانست در بخش مسئولیت‌های اجتماعی هزینه شود.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به جامعه هدف بهزیستی در این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: آمادگی داریم که بخشی از جامعه هدف بهزیستی در تولید خطوط خود و بخشی در تعمیرگاه‌ها فعالیت کنند. ۵۷۰ قطعه سازنده داریم که در سطح کشور کار می‌کنند. این افراد ممکن است از سرپرستی‌های خاصی برخوردار نباشند اما این افراد فرزندان ایران هستند.

نیاز اورژانس اجتماعی برای نوسازی یا خرید ۵۰۰ خودروی جدید

سید جواد حسینی، رئیس سازمان بهزیستی نیز در ادامه مراسم با اشاره به پیشینه تشکیل این سازمان اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ با تصویب لایحه و با ۷ مأموریت آغاز به کار کرد و اکنون با ۱۷۰ مأموریت فعال در بخش‌های مختلف، گستره‌ای وسیع از خدمات اجتماعی، حمایتی و تخصصی را به جامعه ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در سازمان بهزیستی مثلث طلایی توانمندسازی، فرصت‌آفرینی و مشارکت جویی را طراحی کردیم و معتقدیم هرچه بتوانیم از جمعیت ۸ میلیون نفری جامعه هدف سازمان بکاهیم، نشان از موفقیت ما خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در مرکز توانمندسازی و اشتغال سازمان، آموزش مهارت به فرزندان بهزیستی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم این آموزش‌ها به فرصت‌های واقعی اشتغال پیوند داده شود تا این افراد از وابستگی به یارانه و مستمری دولتی بی‌نیاز شوند.

وی همچنین به جنگ دوازده روزه اشاره کرد و گفت: در جریان جنگ اخیر، تعداد ۸۲ هزار نفر به جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری مستمری‌بگیر سازمان اضافه شدند که تنها راه برای کاهش بار حمایتی، توانمندسازی جامعه هدف است.

رئیس سازمان بهزیستی به تفاهم‌نامه میان بهزیستی و ایران‌خودرو در راستای توانمندسازی جامعه هدف اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه دارای دو محور اصلی آموزش‌های کوتاه‌مدت برای گروه سنی ۱۶ تا ۲۵ سال و استفاده از ظرفیت هنرستان‌های وابسته به ایران‌خودرو برای جذب و آموزش دانش‌آموزان است که می‌تواند پیوندی میان آموزش مهارت و اشتغال واقعی ایجاد کند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال اختصاص دادیم و بسیار مطلوب است که این تسهیلات در مسیر مشاغل مرتبط با ایران‌خودرو هزینه شود. اکنون نیز آمادگی داریم بهترین فضاها را در تهران و سایر نقاط کشور برای ایجاد نمایندگی‌های خدماتی در اختیار ایران‌خودرو با دو هدف به‌کارگیری جامعه هدف و ارائه خدمات به گروه‌های خاص قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی خودروهای ویژه جامعه هدف و تأمین آمبولانس برای اورژانس اجتماعی نیز از دیگر زمینه‌های همکاری است. اکنون ۴۰۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور داریم و نیازمند نوسازی یا خرید ۵۰۰ خودروی جدید هستیم. بر اساس برنامه هفتم توسعه، امکان بهره‌گیری از منابع مسئولیت اجتماعی برای تحقق این اهداف وجود دارد و همراهی ایران‌خودرو در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار