رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران اعلام کرد؛

سامانه هوشمند برای بررسی پرونده‌های حقوقی شهرداری تهران راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران در رابطه با اقدامات حقوقی شهرداری تهران، گفت: با توجه به حجم زیاد پرونده‌ها چاره‌ای نداشتیم جز اینکه کار را به سمت هوشمندسازی ببریم و در این راستا راه‌اندازی سامانه هوشمند در دستور کار قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۵۸۰۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سامانه هوشمند برای بررسی پرونده‌های حقوقی شهرداری تهران راه‌اندازی شد

به گزارش سایت شهر، مقداد محتشم‌آرا با تأکید بر اینکه مهمترین مأموریت مرکز حقوقی شهرداری تهران در حوزه صیانت از اموال و دارایی‌های شهر است، اظهار کرد: در این حوزه اتفاقات مهمی در این دوره افتاده است و یک سری پرونده های مهم داشتیم که از ادوار گذشته باقی مانده بود. پرونده های جدیدی هم به آن اضافه شد. به اضافه اینکه یک سری موارد داشتیم که از نظر رسیدگی در مراجع قضایی مختومه شده بود؛ اما نیاز به یک بازخوانی مجدد داشت که در واقع در این دوره به صورت جدی دنبال شد.

وی با بیان اینکه در حوزه بازپس گیری اموال مواردی بود که رأی قطعی دادگاه برای آن‌ها صادر شده بود و مالی در اختیار کسی قرار گرفته بود که ناحق به نظر می رسید، افزود: این موضوعات در این دوره دنبال شد. به طوری که در قوه قضاییه مطرح و با نظر رئیس قوه قضاییه آرای صادره خلاف شرع تشخیص داده شد و برای رسیدگی مجدد به دیوان رفت. نهایتا نیز منجر به بازگشت مال مذکور به شهرداری شد.

محتشم آرا مهم ترین پرونده ادوار شهرداری تهران را پرونده برج میلاد با ارزشی در حدود ۶۰ همت عنوان کرد و ادامه داد: عرصه‌ای که برج میلاد در آن واقع شده و اراضی اطراف آن بیش از ۵۰ هکتار است که حدود ۳۲ هکتار از آن که سازه برج نیز در آن مستقر است که در یک اتفاقی از اموال شهرداری منفک شده بود. ما می بایست بهای آن را از ابتدای دهه ۹۰ می پرداختیم. در همان سال رأی به نفع آن مجموعه صادر شده بود و شهرداری در همان سال درخواست رسیدگی مجدد برای اعاده دادرسی می دهد. این موضوع دنبال شده بود ولی در دیوان باقی مانده بود.

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران اضافه کرد: در این دوره اما این موضوع با جدیت و از طرف شهردار تهران و مرکز حقوقی دنبال شد و در نهایت منجر به بازگشت این ۳۲ هکتار به اموال شهرداری تهران شد. 

وی در خصوص بازخوانی پرونده‌ها از سنوات گذشته نیز توضیح داد: برای ۱۴۶ پرونده تقاضای ماده ۴۷۷ را دادیم و در ماده ۲۹۳ آئین دادرسی کیفری هم ۱۴ پرونده را تقاضا دادیم. 

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران درباره اقدامات سال جاری هم گفت: با توجه به حجم زیاد پرونده‌ها چاره‌ای نداشتیم جز اینکه کار را به سمت هوشمندسازی ببریم؛ به این معنی که سامانه ای وجود داشته باشد، برای اینکه کل سیستم ما در یک سامانه پیاده و به سامانه های قوه قضائیه متصل شود.

محتشم‌آرا با بیان اینکه این کار در هیچ دستگاه اجرایی با این کیفیت سابقه ندارد و تا پایان سال این سامانه تکمیل می شود، گفت: این سامانه در حال طراحی است و آن را فازبندی و بخش هایی از آن را اجرا کردیم. تا کنون بخش او.سی.آر آن را تمام کردیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار