ارائه خدمات مشاوره برای حمایت روانی مردم از طریق دو سامانه ۱۴۸۰ و ۱۲۳

تهران (پانا) - طبق گفته متولیان سازمان بهزیستی دو سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و اورژانس‌ اجتماعی ۱۲۳ برای ارائه خدمات تخصصی مشاوره در اختیار مردم قرار دارد تا افراد بتوانند از طریق تماس با این سامانه‌ها، خدمات مشاوره روانی دریافت کرده و اضطراب‌ها و نگرانی‌های خود را مدیریت کنند.

کد مطلب: ۱۵۷۸۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات مشاوره برای حمایت روانی مردم از طریق دو سامانه ۱۴۸۰ و ۱۲۳

در پی تجاوز و حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نقاطی از کشورمان ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان منجر شده است،

این در حالی است که آثار روانی و اجتماعی چنین فجایعی بر افکار عمومی و گروه‌های مختلف اجتماعی باقی می‌ماند. در این شرایط بسیاری از افراد دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند که قادر به مدیریت روان خود نیستند و نیاز به مشاوره روانشناختی دارند. 

بهزیستی به عنوان سازمان متولی حمایت‌های روانی-اجتماعی در این شرایط خدماتی ارائه می‌دهد که طبق گفته سید جواد حسینی، رئیس سازمان بهزیستی کشور؛ این سازمان با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحران‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای آمادگی و پاسخگویی به نیازهای روانی-اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است. به طوری‌که تیم‌های محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیب‌دیده، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همواره در حال به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های خود هستند. 

همچنین سیدحسن موسوی‌چلک، معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این‌باره به پانا گفت: دو سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و اورژانس‌ اجتماعی ۱۲۳ برای ارائه خدمات تخصصی مشاوره به مردم فعال است و مردم می‌توانند از طریق تماس با این سامانه، خدمات مشاوره روانی دریافت کنند و اضطراب‌ها و نگرانی‌های خود را مدیریت کنند. همچنین در مناطقی هم که حملات صورت گرفته همکاران ما با حضور میدانی در میان مردم، اقدامات حمایتی و روانی را انجام می‌دهند. 

معاون امور سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سازمان بهزیستی مانند سایر نهادهای مسئول در کنار مردم است و خود را موظف می‌داند در این شرایط بحرانی، با تمام ظرفیت در خدمت جامعه باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار