بررسی نحوه نظارت بر آزمون‌ها از سوی شورای عالی وکلای مرکز

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی وکلا گفت جلسات شورای عالی وکلا با حضور اعضایی که طی انتخابات هیات مدیره‌های استانی انتخاب و سه نفر عضوی که از سوی رئیس مرکز منصوب می‌شوند تشکیل و به مباحث مربوط به وکلای مرکز رسیدگی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی نحوه نظارت بر آزمون‌ها از سوی شورای عالی وکلای مرکز

حسین میرمحمدصادقی رئیس شورای عالی وکلا در توضیح عملکرد این شورا گفت: جدای از نطق‌های پیش از دستور و دستور جلسات مرسوم، در هر جلسه یک یا دو نفر از هیات مدیره‌های استانی دعوت می‌شوند تا مشکلات و مسائل مربوط به استان خود را مطرح تا به آن رسیدگی شود.

همچنین براساس مصوبه شورای عالی وکلا قرار بر این است که در هرفصلی یک بازدید استانی انجام شود و طی آن با هیات مدیره‌های استانی جلسه داشته باشیم و درحاشیه آن همایش‌های علمی برگزار کنیم تا وکلا و کارآموزان استان در آن شرکت کنند.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه ما براساس همین جلسات مشورتی با هیات مدیره‌های استانی تاکنون چندین پیشنهاد به رئیس مرکز ارائه کرده‌ایم گفت: مسائلی همچون مباحث مالیاتی که وکلا با آن درگیر هستند و یا انتخاب وکیل سرپرست برای کارآموزان براساس قوانین مرکز که مشکلاتی را در برخی استان ها ایجاد کرده است. طرح ها و پیشنهادهای مشوق گونه‌ای را برای وکیل سرپرست درنظر گرفتیم تا برخی محدودیت ها برطرف شود و نیاز کارآموزان در این زمینه تامین شود.

وی افزود: درمورد مسائل مالیاتی در جلسه اخیرشورای عالی مصوب شد تا سه نفر از نمایندگان شورای عالی وکلا، جلسه‌ای با اداره مالیاتی داشته باشند و تبادل نظری انجام شود تا ضمن اینکه بحث مالیات وکلا انجام می شود، سهولتی در این امر صورت گیرد.

رئیس شورای عالی وکلا بیان کرد: از آنجا که اعضای شورای عالی وکلا اغلب اساتید زبده دانشگاه و وکلای باتجربه کشور هستند، ما براین باوریم که شورای عالی می‌تواند در زمینه برگزاری آزمون‌ها اعم از اینکه آزمون‌ها چطور باشد، سرفصل درس‌ها چه باشد و ممتحنین چه کسانی باشند، موثر باشند و انتظار می‌رود نظرات این شورا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. لذا یکی از مباحث ما در جلسات آینده بررسی نحوه نظارت شورای عالی وکلا بر این آزمون هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار