معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

آیت‌الله رئیسی به‌شدت در مقابل فساد ایستادگی می‌کرد

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به‌شدت به مساله «فساد» حساس بوده و در برابر آن ایستادگی می‌کرد گفت «مبارزه با فساد» شعار شهید جمهور بود اما گلایه داشتند از اینکه مسائلی همچون جای دبش و ... که مربوط به دولت نبود و حتی دولت در برابرش ایستاد، چرا باید به نام دولت تموم شود.

کد مطلب: ۱۴۷۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رئیسی به‌شدت در مقابل فساد ایستادگی می‌کرد

 انسیه خزعلی در برنامه شهید جمهور با تاکید بر اینکه آیت ‌الله رئیسی یکی از کسانی بود که به شدت در مقابل فساد حساس و در مقابل آن می‌ایستاد اظهار کرد: آیت الله رئیسی از بسیاری مواردی (فساد) که شاید از قبل دولت وی صورت گرفته اما ایشان و یا وزرایشان آن را کشف کرده و در مقابلش ایستادگی کرده و نگذاشتند ادامه یابد، ناراحت می شدند که چرا به دولت سیزدهم نسبت داده می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شعاری داده بودند و معتقد بودند باید صادق‌الوعد باشند و در مقابل فساد بایستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور می‌دیدند مسئله‌ای به دولت ایشان نسبت داده می‌شود در حالیکه خود دولت آن را کشف کرده و اجازه نداده ادامه یابد، آزرده خاطر شده و گلایه می‌کردند که چرا دوستان نمی‌روند درست دفاع و تببین کنند گفت: ایشان می‌گفتند چرا چیزی که از فولاد مبارکه تا چای دبش و ..  که مربوط به دولت نیست اما دولت در برابرش می‌ایستد و جلوی آن را می‌گیرد باید به نام دولت تموم شود؟ و چرا شعار «مبارزه با فساد» ما نباید دیده شود در حالیکه خودمان جلودار و سردمدار این حرف هستیم.

خزعلی همچنین با بیان اینکه خانواده محوری یکی از ارکان دولت مردمی بود و اینکه همه امور باید با نگاه به خانواده، حفظ، ارتقاء و تحکیم آن و همچنین ایجاد زمینه برای تشکیل خانواده برای جوانان باشد، عنوان کرد: در بسیاری از برنامه‌ها از جمله در شورای عالی جوانان هم تلاش بر این بود که زمینه‌های تشکیل خانواده فراهم شود لذا دستور ساخت خوابگاه‌های متاهلی را دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از امکانات دولتی، سالن‌ها و مراکزی که می‌تواند تسهیلاتی برای ازدواج فراهم کند نیز از دیگر مواردی بود که رئیس جمهور بدان‌ها ورود کرده و خواستار انجام سریع آنها شده بود، عنوان کرد: یکی از دستورات نیز پرداخت سریع تسهیلات ازدواج بود چرا که چندین سال بود که پشت نوبتی در این خصوص داشتیم. یا با پشتیبانی رئیس جمهور توانستیم برای دهه شصتی‌های روستایی که میزان تجرد در میان آنها بالا رفته بود،  تسهیلات ویژه‌ای فراتر از تسهیلات عادی داشته باشیم همچون وام ازدواج، اشتغال و جهزیه برای مجردان این دهه که در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان شد که با هماهنگی دستگاه‌ها اجرایی و پرداخت شد. 

وی ادامه داد: همچنین آیت‌الله رئیسی برنامه‌هایی را نیز برای آسیب‌زدایی از خانواده مطرح می‌کردند. در ماه‌های ابتدایی دولت که سفری به ایلام داشتند و مسئله زیاد شدن طلاق مطرح شد که بلافاصله به معاونت دستور دادند تا برنامه‌ای را برای پیشگیری از طلاق و پیشگیری از گسترش این آسیب داشته باشند که ما نیز برنامه‌ «نو همسران» را تدوین کردیم و الان در چند استان در حال اجراست.

خزعلی در ادامه به دیگر برنامه معاونت تحت عنوان «مشاوران همراه» که در این دولت صورت گرفته اشاره داشت و گفت: طبق این برنامه مشاوره برای زوجین ارائه می‌شود که در سال اول ازدواج این مشاوره برای همه زوجین رایگان و از سال دوم تا پنجم برای دهک‌های اول تا هفتم رایگان است. بنابراین زوجین از روز اول ازدواج می‌توانند مشاوری را در کنار خود داشته باشند تا مهارتهای لازم را کسب و آموزش‌هایی را دریافت کنند. هدف از این برنامه این بود که مشاوره را قبل از ایجاد مشکل در خانواده‌ها داشته باشیم. 

معاون زنان رئیس جمهور ضمن بیان اینکه «بیمه زنان خانه‌دار» دیگر برنامه اجرایی شده در دولت آیت‌الله رئیسی است گفت: این موضوع همواره جزو شعارهای انتخاباتی روسای جمهور بود که در این دولت عملیاتی و از زنان روستایی دارای سه فرزند شروع شد و لذا این زنان تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند و به این امر بودجه اختصاص یافت.

خزعلی در ادامه در خصوص شهید امیر عبداللهیان گفت: آقای عبداللهیان می‌گفتند ایشان(همسرم) رئیس بنده هستند و همواره نگاهی محبت آمیز و محترمانه بین ایشان و همسرش وجود داشت و رابطه بین آنها مشهود بود. 

وی با بیان اینکه امیر عبداللهیان وزیر تراز جمهوری اسلامی بودند و اخلاق، تواضع، علم، دانش، حکمت، دوراندیشی، مدیریت و تدبیر ایشان قابل بررسی است گفت: ایشان می‌دانستند در کجا باید با شدت و حدت برخورد و قوت و قدرت را نشان دهند و در کجا با ملاطفت و دوستی همسایگان را همراه کنند و جبهه متحدی را تشکیل دهند؛ همه اینها نشان از درایت بسیار خوب ایشان داشت.

معاون زنان رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه شاهد هستیم هم اکنون وضعیت کشورمان در جهان طوری‌است که با احترام و ترس از ایران یاد می‌شود گفت: کشورهای دیگر حواسشان هست که ایران قدرتی بزرگ است لذا باید ملاحظه کرده و هرگونه سخن نگویند و حتی جرات نکنند بگویند که «گزینه‌ها روی میز است»؛ ملاحظه کرده و بگویند «ما نبودیم و ما تقصیر نداریم»؛ چرا که ایران قدرتی است که بر مبنای ارزش‌های خود ایستاده و برای ارزشهای خود احترام قائل است.

خزعلی ادامه داد: این در حالیست که هیچوقت هم ما (ایران) نه می‌خواهیم تجاوزی کنیم به کسی و نه زورگویی کنیم و همه اینها احترام می‌آورد؛ از مظلوم دفاع و در برابر ظلم می‌ایستد و از چیزی هم نمی‌ترسد و حق را هم می‌گوید. خیلی کشورها ملاحظه‌کار هستند تا ببینند شرایط چگونه هست. 

این روحیه امیر عبداللهیان بود و دفاعی که کشور از مقاومت کرد، دفاعی که از ارزشها و قدرت ایران کرد و حرکتی که در این مدت زمان کم در جهان ایجاد کرد؛ الان همه می بینیم که با عظمت و تعظیم نسبت به ایران برخورد می‌کنند و این بی‌نظیر است.

وی در ادامه به نگاه امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به حوزه زنان نیز اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: در حوزه زنان برخی مواقع برای هماهنگی‌هایی خدمت ایشان بودیم چرا که سرشان خیلی شلوغ و در سطح بین‌اللمل مشغله فراوانی داشتند. ایشان بدلیل سفرها حضور کمتری در هیات دولت داشتند اما با این حال حمایتها و سفارش‌های خوبی داشتند و گاهی معاونان وزارت خارجه به ما مراجعه و می‌گفتند ما آمده‌ایم چون آقای عبداللهیان خیلی سفارش کرده‌اند و گفته‌اند بیاییم تا مسائل زنان روی زمن نماند.

وی ادامه داد: خودشان(وزیر خارجه) برنامه‌ خاصی را مطرح کرده‌ بوند تا زنان بتوانند این برنامه دوره‌ای را برای کشورهای مختلف داشته باشند که تلاش می‌کردیم بخش عمده‌ای را به صورت مجازی برگزار کنیم چرا که برخی مواقع شرایط سفر برای ما فراهم نبود لذا بیشتر به صورت مجازی با کشورهای مختلف ارتباط می‌گرفتیم و یا نشستهایی را با هیات‌های مختلفی که ایران می‌آمدند داشتیم. ارتباطات زیادی را با وزرای کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین، خاورمیانه و شرق آسیا داشتیم؛ یکی از این برنامه‌ها که با استقبال مواجه شد، زنان ضد فساد بود که پاکستان بعد از طرح ما آن را اجرایی و سپس گزارش دادند که چقدر توانسته‌اند موفق باشند. دیگری نیز بحث تعهد به خانواده بود که رئیس جمهور در سازمان ملل مطرح و آن را پیگیری کردیم، پیش نویسش آماده و هفته گذشته به مناسبت روز بین‌المللی خانواده خدمت رئیس جمهور ارسال کردیم.  

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار