مدیرکل برنامه و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی مطرح کرد؛

تأمین‌اجتماعی به‌دنبال دریافت سهم سازمان از اعتبارات قانون جوانی جمعیت

تهران (پانا) - مدیرکل برنامه و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی از عزم این سازمان برای اجرای کامل و دقیق قانونی جوانی جمعیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تأمین‌اجتماعی به‌دنبال دریافت سهم سازمان از اعتبارات قانون جوانی جمعیت

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مقصود مقدمی‌کیا در بازدید از غرفه «خانواده ما» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به تأثیرپذیری سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور از تحولات جمعیتی گفت: نرخ رشد جمعیت، وضعیت جمعیت شاغل و نیز سالخوردگی جمعیت؛ از جمله مؤلفه‌های تاثیرگذار بر منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های بیمه اجتماعی است که توان و منابع این صندوق‌ها برای ارائه خدمات به مخاطبان بین‌نسلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل برنامه و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی با تقدیر از حضور فعال بخش رسانه‌ای و ارتباطی سازمان در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که برگزاری این رویداد می‌تواند فرصت مغتنمی برای برقراری و تعمیق ارتباط و تعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و گروه‌های مختلف مخاطبان باشد.

وی افزود: موضوعات فرهنگی ارائه شده در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه کتاب، ایده‌هایی نو و بدیع هم در زمینه تحکیم نهاد خانواده و جوانی جمعیت و هم در حوزه توسعه پوشش بیمه‌ای بود که امیدواریم این اقدامات، منجر به افزایش شمار افراد بهره‌مند از موهبت بیمه اجتماعی شود.

مقدمی‌کیا همچنین گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی خود را مقید به اجرای کامل و دقیق قانون جوانی جمعیت می‌داند و با توجه به اقداماتی که در این زمینه آغاز شده و در حال اجرا است مانند پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری، افزایش مدت مرخصی زایمان و ... پیگیر هستیم که سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از اعتبارات قانون جوانی جمعیت نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کند.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه اجتماعی در کشور با پوشش بیش از نیمی از جمعیت، خدمات بسیار متنوعی ارائه می‌کند. یکی از رویکردهای اصلی  این سازمان در دوره مدیریتی اخیر این است که در حل چالش‌ها و مسائلی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی مرتبط است، حضور مؤثری داشته باشد و موضوع جمعیت یکی از موضوعاتی است که این سازمان در حمایت از برنامه‌های دولت سیزدهم در زمینه جوانی جمعیت و تحکیم نهاد خانواده و همچنین به سبب تأثیر تحولات جمعیتی بر منابع و مصارف این سازمان، مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار