ایجاد کارگروه مشترک معاونت علمی ریاست‌جمهوری و وزارت علوم برای مدیریت مالکیت فکری

تهران (پانا) - با انعقاد توافق‌نامه‌ای میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی ریاست‌جمهوری کارگروه مشترکی برای مدیریت و برنامه‌ریزی مالکیت فکری فناوری‌ها و نوآوری‌ها ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد کارگروه مشترک معاونت علمی ریاست‌جمهوری و وزارت علوم برای مدیریت مالکیت فکری

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در حاشیه کنفرانس مالکیت فکری که امروز با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی ریاست‌جمهوری، کانون مدیریت مالکیت فکری، قوه قضاییه و جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در این حوزه منعقد شد.

با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این توافق‌نامه بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

در ماده ۱ موضوع توافق‌نامه بر گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره‌برداری از دارایی‌های فکری ایجاد شده در وزارت علوم تاکید شده است.

توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای از دیگر مفاد این توافق‌نامه به شمار می‌رود.

طبق این توافق‌نامه در صورتی که اجرای پروژه‌های تحقیقاتی به دانش فنی یا اختراع و تولیدات علمی منتهی شود، مالکیت نتایج حاصله بر حسب مورد و بسته به نوع و شرایط همکاری مشترکا متعلق به طرفین است. همچنین حفظ محرمانگی و عدم افشای مستقیم و غیر مستقیم اطلاعات طرف مقابل و عدم رقابت که در نتیجه انعقاد و اجرای توافق‌نامه کسب شده، به عهده هر یک از طرفین است.

به منظور پیشبرد اهداف توافق‌نامه و اجرای تعهدات طرفین کمیته راهبردی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین کانون مدیریت دارایی‌های فکری به نمایندگی از طرف معاونت علمی و وزارت علوم برای نظارت بر حسن انجام کار تشکیل می‌شود.

همچنین در این کنفرانس توافق‌نامه دیگری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و کانون مدیریت مالکیت فکری برای ارائه خدمات آنلاین و رایگان در حوزه مالکیت فکری منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار