معاون قوه قضاییه:

آمریکا و کشورهای غربی سیاست تبعیض‌آمیز خود در قبال تروریسم را کنار بگذارند

تهران (پانا) - معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس سوریه گفت آمریکا و کشورهای غربی سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود در قبال تروریسم را کنار بگذارند.

کد مطلب: ۱۴۶۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا و کشورهای غربی سیاست تبعیض‌آمیز خود در قبال تروریسم را کنار بگذارند

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی که برای شرکت در نشست کمیته سه جانبه مشترک قضایی مقابله با تروریسم در راس یک هیات قضایی به سوریه سفر کرده است، در دیدار با حموده صباغ - رئیس مجلس سوریه - با اشاره به دیدار هیأت قضایی جمهوری اسلامی ایران از سوریه برای توسعه و همکاری‌های حقوقی و قضایی بین دو کشور همچنین توسعه همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم از طریق کمیته سه جانبه مشترک ببن ایران، سوریه و عراق، اظهارکرد: سه کشور قربانی تروریسم و اقدامات تروریستی هستند. در جلسه با رئیس مجلس سوریه گزارشی از اولین کمیته مشترک ارائه شد.

وی ضمن اشاره به مرور روابط راهبردی دو کشور و تحولات اخیر افزود: روابط ایران و سوریه راهبردی و بسیار دوستانه است. دشمنان و جبهه استکباری علی‌رغم تجمیع تمام ظرفیت‌شان در پیشبرد برنامه‌های خود ناکام ماندند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این دیدار حمله جنایتکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد اقدام رژیم اشغالگر کاملا مغایر با تعهدات و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و پاسخ ایران به رژیم اسرائیل کاملا مطابق با اصول منشور ملل متحد در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان همچنین گفت: در این جلسه تاکید شد کشورهای غربی و آمریکا باید سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود را در قبال این مسائل کنار بگذارند. متاسفانه آن‌ها به جای محکوم کردن این جنایات، به حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

غریب آبادی در پایان سفر خود به سوریه، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با دبیر شورای امنیت ملی و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور برای بحث و بررسی درخصوص مقابله با گروهک های تروریستی و حامیان آنها داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار