890هزار خودرو در سفرهای نوروزی به تهران بازنگشته‌اند

تهران (پانا) - رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: براساس آخرین آمارها، نزدیک به ۸۹۰ هزار خودرو همچنان به تهران بازنگشته‌اند که انتظار داریم در روزهای آتی این برگشت انجام شود.

کد مطلب: ۱۴۶۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
890هزار خودرو در سفرهای نوروزی به تهران بازنگشته‌اند

به گزارش پلیس راهورفراجا، سرهنگ «احمد شیرانی» در گفت‌وگویی اظهار داشت: بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است.

وی افزود: بیشتر دلایل اصلی در تصادفات به سرعت و سبقت غیرمجاز برمی‌گشت که برای تعجیل در زودتر به مقصد رسیدن است که شاید در مسیر برگشت هم شاهد این اتفاقات باشیم.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ادامه‌داد: از جمله دلایل دیگر این تصادفات به بی‌توجهی به جاده و خواب‌آلودگی برمی‌گردد که اگر رانندگان این موضوعات را مورد توجه قرار دهند، بدون حادثه به مقصد خواهند رسید.

سرهنگ شیرانی یادآور شد: همچنان سفرهای نوروزی ادامه دارد و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات، جریان سفرها به سمت مبادی افزایش یافته است که پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش حجم تردد در این روزها در برخی از محورها ترافیک‌های نیمه سنگین را شاهد باشیم.

وی اضافه‌کرد: به همین دلیل برخی از مسیرها که عمده آنها در جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال است، با محدودیت‌های ترافیکی مواجه می‌شوند. البته اطلاع رسانی لازم پیش از ایجاد محدودیت انجام می شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان‌کرد: هموطنان هر لحظه می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۰ از آخرین وضعیت محدودیت‌ها مطلع شوند.

مازندران، مقصد اصلی سفرهای نوروزی

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: در حال حاضر در استان‌هایی مانند مازندران که بیشترین ورودی مسافران است ۲۸۰ هزار خودرو، استان گیلان ۲۲۰ هزار خودرو و استان خراسان رضوی ۷۵ هزار خودرو همچنان ماندگاری دارند.

شیرانی اضافه‌کرد: امسال با توجه به ماه مبارک رمضان، تغییراتی در الگوی سفر پیش آمد که با توجه به این تغییرات در شهرهای زیارتی تعداد مسافران افزایش یافت.

وی اظهار داشت: افزایش نرخ سفر در استان خراسان رضوی و قم انجام شده، ضمن اینکه استان‌های جنوبی مانند بوشهر هم مورد استقبال بیشتر مسافران نوروزی قرار گرفته است که با توجه به افزایش زیرساخت مشکل ترافیکی در این مسیرها نبوده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار