معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

تبدیل‌ خانه‌های جوان به مکانی برای مهارت‌افزایی

تهران (پانا) - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تبدیل خانه‌های جوان به مکانی برای مهارت‌افزایی خبر داد و گفت این کار با ایده‌های فراغتی انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل‌ خانه‌های جوان به مکانی برای مهارت‌افزایی

سینا کلهر بعدازظهر امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه رصد وضعیت جوانان وظیفه اصلی معاونت امور جوانان است، اظهار کرد: این معاونت واسطه و حلقه وصل حاکمیت، جوانان و جامعه است و ماموریت‌هایی که قانون برای ابن نهاد تعیین کرده ذیل کارکردهای مسکن، شغل و ازدواج جوانان، است.

وی با بیان اینکه معاونت امور جوانان وظیفه دارد به صورت دوره‌ای از نظر مسکن، اشتغال و ازدواج، وضعیت جوانان را بررسی کند، گفت: گزارش نهایی این بررسی‌ها باید به اطلاع دستگاه‌های دیگر برسد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پس از بررسی و رصد وضعیت جوانان باید پیگیری‌های لازم از سمت ستادهای ساماندهی پیگیری شود، گفت: شورای عالی جوانان به ریاست رییس‌جمهوری محترم بعد از یک توقف ۱۰ ساله مجددا برگزاری جلسات خود را از سر گرفت؛ نتیجه این رصد‌ها در این شورا بررسی می‌شود و طرح‌هایی که دستگاه‌های مختلف باید پیگیری کنند نیز ارائه خواهد شد.

کلهر با بیان اینکه وضعیت رصد وضعیت جوانان در یک دهه گذشته انجام نگرفته است و آخرین بررسی وضعیت جوانان برای سال ۱۳۸۲ است، عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین کارهای ما برای سال پیش رو، بررسی و تهیه وضعیت رصد جوانان است و حوزه‌هایی مانند ازدواج، اشتغال، مسکن، مهاجرت، پنجره جمعیتی، بهداشت و مسائل تحصیل را شامل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی امسال بالاترین سطح اشتغال‌پذیری را بعد از ۲۰ سال شاهد بود‌ه‌ایم و بیکاری در کمترین میزان خود بوده، بیان کرد: در حوزه اشتغال اتفاق مهمی رخ داده و وضعیت استان‌ها متفاوت بوده و تهران، سمنان و البرز نرخ بیکاری زیر ۱۵ درصد داشته اند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین تعداد جوانان در شرف ازدواج از ۱۶ میلیون به ۱۲ میلیون کاهش یافته است و تغییرات جمعیتی کشور مهم‌ترین علت این کاهش است.

کلهر در ادامه به بحث پرداخت وام‌های ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت و تصریح کرد: کوتاه شدن زمان ارجاع پرونده به شعبات بانک در سال ۱۴۰۲ اصلی‌ترین فعالیت انجام شده در این رابطه بود. همچنین وام‌ ازدواج ۹۰ درصد متقاضیان که پرونده تشکیل داده‌اند در بیشتر استان‌ها پرداخت شده است.

وی در ادامه به طرح «وصال شیرین» اشاره کرد و گفت: در این طرح سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم تا با حذف واسطه‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌های مراسم ازدواج کاهش یابد، اگر تا خردادماه این سامانه خدمت‌رسانی کند، می‌بینید که کدام نهادها امکانات خود را ارائه داده‌اند.

کلهر با بیان اینکه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان قصد دارد خانه‌های جوان را تبدیل به مکانی برای مهارت افزایی کند، یادآور شد: این کار با ایده‌های فراغتی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار