ثبت‌نام حدود ۷۰ هزار نفر برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳

تهران (پانا) - ­معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد‌ تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام حدود ۷۰ هزار نفر برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳

‌غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، گفت: از این تعداد بیش از ۲۲۰۰ نفر افرادی هستند که سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده اند ولی به علت شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند.

معاون حج و عمره سازمان حج اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر کاروان خود را انتخاب کردند و این روند از یکشنبه گذشته (۶ اسفند) آغاز شده است و تا یکشنبه آینده ادامه دارد.

وی افزود: در پایان این مدت امکان ثبت نام از دارندگان قبوض اولویت دار در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج فراهم خواهد شد تا باقیمانده زائران بر اساس اولویت‌های اعلام شده و ظرفیت استان‌ها نام نویسی کنند و سهمیه اعلام شده برای حج ۱۴۰۳ تکمیل شود.

در ادامه این نشست، مسئول ستاد مدیریت بحران حج گزارشی از اقدامات صورت گرفته درحج گذشته و برنامه ریزی‌های انجام شده برای حج ۱۴۰۳ ارائه و نقشه راه این ستاد و آمادگی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در چرخه مدیریت بحران را بیان کرد.

در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حوزه نکات درمانی زائران درعتبات و لزوم هماهنگی بیشتر هلال احمر و شرکت بیمه توصیه‌هایی بیان و تاکید کرد مدیران و خادمان فرهنگی کاروان‌های اعزامی به حج تمتع باید توجیه و برای پاسخگویی به زائران به روز باشند.

سهمیه حجاج و عوامل حج جمهوری اسلامی ایران درحج تمتع آینده ٨٧۵۵٠ نفر است که این تعداد در قالب ۶١۴ کاروان از اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار