هشدار هواشناسی نسبت به تداوم رگبار و وزش باد شدید در کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران،وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به تداوم رگبار و وزش باد شدید در کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگی آورده است: رشد ابرهای همرفتی از بعدازظهر امروز (۹ تیرماه) موجب وقوع رگبار و رعد و برق طی روز جاری در شرق مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (۱۰ تیرماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات سمنان، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان می‌شود.

این وضعیت جوی چهارشنبه ( ۱۱ تیرماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و پنجشنبه (۱۲ تیرماه) برای ارتفاعات گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه را در پی دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار به وزش باد شدید از بعداز ظهر امروز (۹ تیرماه) اشاره شده و آمده است: این شرایط جوی موجب خیزش موقت گرد و خاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر امروز در جنوب سمنان، شمال اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، یزد و خراسان جنوبی، فردا (۱۰ تیرماه) در جنوب سمنان، شمال اصفهان و خراسان رضوی، چهارشنبه (۱۱ تیرماه) در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و نیمه شمالی اصفهان و پنج شنبه (۱۲ تیرماه) در استان‌های سمنان، خراسان رضوی، سمنان، شمال اصفهان و یزد می‌شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال آسیب رسیدن به به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و شکستن سرشاخه درختان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد بنابراین نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه موجب خیزش گرد و خاک در پنج شنبه شب (۱۲ تیرماه) در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان می‌شود و کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد جاده ای و پرهیز از حضور غیرضروری در فضای باز توصیه می‌کند. این شرایط جوی جمعه (۱۳ تیرماه) پایان می‌یابد.

سازمان هواشناسی در هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر فردا (۱۰ تیرماه) برای دریای عمان، چهارشنبه (۱۱ تیرماه) برای تنگه هرمز و دریای عمان و پنجشنبه (۱۲ تیرماه) برای تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب دیدن شناورهای کوچک وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار