قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده به پست مشاور تبدیل می‌شود

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که برای اولین‌بار در ساختار آموزش و پرورش ارتقای جدی در دفتر زنان رخ می‌دهد و این موضوع تا قبل از پایان سال جدید اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده به پست مشاور تبدیل می‌شود

امیرعلی نعمت‌اللهی در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد گفت: «به طور کامل بحث زنان را می‌شناسم و در این حوزه فعالیت داشته‌ام. درباره اختصاص بودجه به این حوزه و مسایل مختلف حوزه زنان صحبت‌هایی انجام داده‌ایم زیرا موضوعات زنان باید ویژه پیگیری شود.»

او ادامه داد: «من نسبت به این حوزه با توجه پیگیر هستم امیدوارم در این دوره از مسئولیتم بتوانیم کارهای خوبی برای بانوان کشور انجام دهیم.»

نعمت‌اللهی افزود: «دفتر بانوان به دلیل تدابیر وزیر آموزش و پرورش و برنامه‌هایشان از یک ویژگی‌های خاصی برخوردار است که یا باید استمرار پیدا کند و تقویت شود.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: «درباره جایگاه زنان تمام بزرگان تاکید داشته‌اند و به موضوع زنان به خوبی اشاره شده است. صادقانه می‌گویم مجموعه مدیریت آموزش و پرورش توجه خاصی به این حوزه و جایگاه زنان دارند. اکنون در چارت و ساختار فعلی منابع انسانی آموزش و پرورش دفتری به نام دفتر امور بانوان وجود ندارد. براساس پیگیری‌ها و تدبیر وزیر این دفتر در زیرمجموعه‌های مشارکت‌ها است که وزیر با ابلاغ خود خانم مینایی‌پور را به عنوان مدیریت این دفتر انتخاب کردند.»

نعمت‌اللهی درباره چابک‌سازی، بهره‌وری و هم‌افزایی آموزش و پرورش افزود: «برای اینکه هر واحد و دفتری که بخواهد تغییر کند یا ادغام شود، عده‌ای مخالف و عدهای موافق هستند؛ این موضوع بدیهی است. درباره حوزه زنان در نمودار آموزش و پرورش قرار این است که با پیگیری‌های انجام شده با سازمان اداری و استخدامی کشور پست مدیرکلی که در ساختار وجود نداشته است، ارتقا پیدا می‌کند و با عنوان مشاور وزیر فعالیت داشته باشد.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: «به حوزه بانوان در نمودار جدید به صورت وسیع توجه ویژه می‌شود. دغدغه وزیر این است که حوزه زنان به فعالیت‌های خود ادامه دهد و ارتقا داشته باشد و نشست‌های زیادی در این‌باره برگزار شد. این نوید را به شما می‌دهم که برای اولین بار در ساختار آموزش و پرورش ارتقای جدی در دفتر زنان خواهیم داشت و این موضوع تا قبل از پایان سال جدید اجرا می‌شود.»

نعمت‌اللهی گفت: «سازمان اداری استخدامی با نظر وزیر همراهی کرده است تا شش معاونت در آموزش و پرورش بماند. هدف از اصلاح ساختار بهتر اداره شدن آن ساختار است.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: «حوزه بانوان باید دغدغه مسئولان باشد. تدبیر وزیر و همراهی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور باعث شد اقدام بی‌نظیری برای آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و این حاکی از نگاه موثر حاکمیت به تعلیم و تربیت است.»

او درباره بحث انتصابات نیز گفت: «انتصابات مدیرکل در دستور کار است که بتوانیم برای استان‌ها حضور بانوان را در رده‌های مدیرکلی داشته باشیم. منتظر فرصتی هستیم تا از حضور بانوان در ستاد، اداره‌های کل و مناطق استفاده کنیم.»

نعمت‌اللهی افزود: «مشکلات بودجه‌ای و مالی کشور جدی است که باید برخی مشکلات را بپذیریم لذا هر آنچه که امکان داشته باشد برای کمک دریغ نمی‌کنیم و برحسب تاکید وزیر در حوزه بانوان فعالیت می‌کنیم.»

او درباره انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «در این موضوع برای حضور بانوان تاکید جدی داشته‌ایم. همکاران را در سطح استان بسیج کنید تا بتوانند در این انتخابات حضور فعال داشته باشند زیرا شورای عالی آموزش و پرورش یک رکن رکین در آموزش و پرورش و مرجع مهم در نظام تعلیم و تربیت است.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: «تلاش داریم آموزش و پرورش و نطام تعلیم وتربیت را از سیاسی بازی‌ها و استفاده ابزاری دور کنیم اما حضور فعال زنان در تشکل‌ها فارغ از اینکه چه فکری را دنبال می‌کنند، می‌تواند آثار خوبی را داشته باشد.»

او افزود: «مناسبت‌های تقویم در حوزه زنان باید بیشتر از گذشته تکریم شود. می‌توان در این زمینه از همکاری و ظرفیت سایر سازمان‌ها و نهادها استفاده کرد.»

نعمت‌اللهی گفت: «حوزه بانوان در بحث آسیب‌های اجتماعی و گفت‌و‌گوی بین نسلی می‌تواند فعالیت‌های جدی‌تری را در بخش‌ها، مناطق و استان‌ها داشته باشد تا این شبکه در سراسر کشور گسترش پیدا کند.»

او گفت: «حوزه بانوان می‌تواند در اجرای سند تحول بنیادین پیشتاز باشد تا این سند با سرعت بیشتری دنبال شود. زنان و بانوان می‌توانند در اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش کمک‌های خود را ارائه دهند.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا و شبکه تعاملی سینا تاکید کرد و گفت: «از این ظرفیت‌ها استفاده کنید تا با تدبیر و ابتکار فعالیت‌ها را پیش ببریم. لازم است اجلاسی ویژه برای همسران مدیران کل برگزار کنیم تا فعالیت‌های آنان نیز تکریم و به آن توجه شود.»

نعمت‌اللهی گفت: «ما در کشور به محیط‌های امیدآفرین، ایجاد نشاط و شادی نیاز داریم که زنان می‌توانند در این امر پیشتاز باشند تا محیط آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به این محیط تبدیل و چاشنی تدبیر به عنوان شعار رئیس جمهوری دیده شود.»

او بر توجه ویژه به زنان ایثارگر و افراد جدید تاکید کرد و گفت: «امیدوارم بیش از گذشته در خدمت بانوان باشیم تا بتوان از ظرفیت این قشر موثر جامعه بیش از پیش استفاده و دغدغه مقام معظم رهبری را در حوزه بانوان رفع کنیم و در اجرای سند تحول بنیادین نیز گام برداریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار