پژوهشگر برجسته ایرانی در زبان و ادب فارسی در نشست تخصصی جشنواره دانایی و توانایی:

کتاب آموزنده ترین ابزار دوران است 

تهران (پانا) - کمال الدین کزازی، استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه وپژوهشگر برجسته ایرانی در زبان و ادب فارسی، درنشست تخصصی دومین جشنواره دانایی و توانایی گفت که کتاب آموزنده ترین ابزار دوران است .

کد مطلب: ۸۷۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کتاب آموزنده ترین ابزار دوران است 

نشست تخصصی دومین جشنواره دانایی و توانایی با حضور محمد گودرزی دهریزی، دبیر علمی جشنواره دانایی و توانایی، کمال الدین کزازی، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر برجسته ایرانی در زبان و ادب فارسی، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، زهرا مظفر معاون مدیرکل برگزار شد و جلسه پرسش و پاسخ بین آنان و دانش آموزان صورت گرفت .

کمال الدین کزازی، استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر برجسته ایرانی در زبان و ادب فارسی در این نشست گفت: کسانی که با فرهنگ گرانسنگ ایران آشنایی ندارند با کوته نگری می گویند ایرانیان با کتاب و نوشتار بیگانه هستند اما پیشینه نوشتن کتاب در ایران بسیار کهن است .

او ادامه داد: نامدارترین شاهکار ادبی جهان شاهنامه است، کتاب و کتابخانه پیشینه ای دیرینه در ایران داشته است و در کتابخانه اسکندریه ۴ هزار کرور رج یا دو میلیون سطر از نوشته های باستانی زرتشت نگهداری می شده است .

در این بین دانش آموزان دختر و پسر از کتابخانه ملی بازدید کردند .

گفتنی است دومین جشنواره دانایی و توانایی از روز گذشته ۲۷ آبان با برگزاری کارگاه های تخصصی در حضور استادان نویسنده کتب کودک و نوجوانان آغاز شده است.

در این دوره از جشنواره ۳۰۰ دانش آموز به همراه ۳۲ سرپرست شرکت کردند که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برداشتند.

همچنین امروز صبح از برگزیدگان و دانش آموزان برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی در تالار قلم کتابخانه ملی با حضور اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی ایران و علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار