رئیس سازمان پژوهش خبر داد

الزام به دریافت مجوز اجرای پژوهش‌های آموزش‌وپرورش در کمیسیون طرح‌های خاص

حیدر تورانی: در طرح‌های دیربازده آموزش‌وپرورش فرصت آزمون و خطا وجود ندارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر تایید اجرای طرح‌های پژوهشی در کمیسیون طرح‌های خاص این سازمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
الزام به دریافت مجوز اجرای پژوهش‌های آموزش‌وپرورش در کمیسیون طرح‌های خاص

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حیدر تورانی در اولین جلسه شورای هماهنگی علمی این سازمان به اتمام تدوین کتاب‌های درسی هم‌سو با سند تحول اشاره کرد و گفت: «6 استراتژی مهم را برای ماندگاری کتاب‌های درسی در پیش گرفته‌ایم که انطباق برنامه‌های آموزشی با سند برنامه درسی ملی، سیاست چند تالیفی و چند رسانه‌ای، مرزگستری و توسعه محتواهای الکترونیکی، سبک‌سازی و چابک‌سازی برنامه، ماندگارسازی و پایدارسازی کتاب‌های درسی از جمله این اقدامات هستند.»

او از طرح‌هایی که بدون پیوست پژوهشی و مطالعات علمی لازم اجرا می‌شوند انتقاد کرد و گفت: «با توجه به دیربازده بودن طرح‌ها در آموزش و پرورش، فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد. لذا با راه‌اندازی کمیسیون طرح‌های خاص مقرر شده همه طرح‌ها از این فیلتر عبور داده و در صورت تائید اجرا شوند.»

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از احصای 38 اقدام و تقسیم آن بین بخش‌های مختلف برای اجرا خبر داد و افزود: «منابع و ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که خوب شناسایی نشده‌اند یا درست مورد استفاده قرار نگرفته و هدر رفته است. بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق شرایطی را ایجاد کنیم که از حداقل امکانات حداکثر استفاده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار