مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش‌وپرورش: 3 میلیون دانش‌آموز دختر تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار گرفتند

تهران(پانا) - مدیرکل سلامت وزارت آموزش پرورش از پوشش سه میلیون دانش آموز دختر جهت ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از کم‌خونی در طرح آهن یاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش‌وپرورش: 3 میلیون دانش‌آموز دختر تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ضیاءالدینی بابیان اینکه اکنون سه میلیون دانش‌آموز دختر در مقاطع اول و دوم متوسطه تحت پوشش طرح «آهن‌یاری» قرار دارند، افزود: امسال هم برنامه سال گذشته ادامه می‌یابد و اگر در سال جدید بودجه بیشتری از سوی وزارت بهداشت تخصیص یابد ما این طرح را گسترش خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه مشکلات و اختلالات ناشی از کمبود ویتامین دی در زنان بیشتر است زیرا زنان کمتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند، گفت: به همین علت برنامه مکمل یاری ویتامین دی در کنار آهن یاری و توزیع قرص آهن در جمعیت دختران دانش‌آموز مورد توجه است و سال‌هاست با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود.

ضیاءالدینی گفت: طرح آهن‌یاری از سال ۱۳۸۰شروع‌شده و حدود ۱۷سال از آن می‌گذرد. ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از کم‌خونی در دختران بسیار حائز اهمیت بوده و جنبه پیشگیرانه دارد و کمک می‌کند در آینده مادرانی سالم و در پی آن نسل سالمی داشته باشیم. باید این نکته را موردتوجه قرارداد که کم‌خونی یکی از مشکلات شایع در زنان محسوب می‌شود که پیامدهای جسمانی متفاوتی به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی تصریح کرد: درگذشته تشکل‌های بهداشت و سلامتی نظیر بهداشتیاران و پیشگامان را در مقاطع ابتدایی و راهنمایی داشتیم؛ از سال ۹۳تشکل سفیران سلامت آغاز بکار کرده و ضمن فراگیری دستورهای بهداشتی، آن را به خانواده و هم سن و سالان خود منتقل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار