مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور تأکید کرد:

طرح ملی اتقان؛ مهم ترین تکلیف قرآنی

تهران (پانا)- مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور در آیین افتتاح دوره کشوری تربیت مدرس طرح ملی اتقان ، این طرح را اقدامی مؤثر در راستای اجرای سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور ، برنامه هفتم پیشرفت دانست.

کد مطلب: ۱۶۵۰۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی اتقان؛ مهم ترین تکلیف قرآنی

محمدرضا مسیب‌زاده، مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، در آیین افتتاحیه دوره کشوری آموزشی «تربیت مدرس ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران ابتدایی» که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، بر جایگاه راهبردی آموزش قرآن در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

وی افزود: اگرچه تمامی فعالیت‌های آموزش‌وپرورش معروف و ارزشمند است، اما فعالیت‌های قرآنی از عمق و اثرگذاری ویژه‌ای برخوردارند.

مسیب‌زاده با اشاره به حضور مدرسان منتخب از ۱۸ استان کشور در این دوره کشوری، افزود: این دوره با هدف تربیت مدرس و گسترش آموزش‌های قرآنی در سطح استان‌ها، مناطق و مدارس طراحی شده و می‌تواند زمینه ارتقای کیفیت آموزش قرآن در دوره ابتدایی را فراهم کند.

مشاور وزیر با قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این دوره، از نقش محوری معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، در طراحی و راهبری این طرح ملی تقدیر کرد.

دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با تشریح مأموریت‌های این کمیسیون ذیل منشور توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: با تأکید وزیر آموزش‌وپرورش، رویکرد این برنامه از آموزش‌های محدود به تربیت مدرس ارتقا یافت تا مدرسان منتخب بتوانند آموزش قرآن را به‌صورت نظام‌مند در استان‌های خود توسعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسان تربیت‌شده در این طرح، ظرفیت آموزش ده‌ها هزار آموزگار ابتدایی را ایجاد خواهند کرد که بخش قابل توجهی از آنان، آموزگاران با سابقه کمتر از ۱۰ سال هستند.

مسیب‌زاده با اشاره به برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت، تصریح کرد: بر اساس این برنامه، حدود ۳۰۰ هزار آموزگار ابتدایی باید تا پایان برنامه هفتم تحت آموزش‌های قرآنی قرار گیرند و این دوره، آغاز منسجم و هدفمند این مسیر است.

وی به دیگر مأموریت‌های آموزش‌وپرورش درپایان برنامه هفتم پیشرفت از جمله توسعه مدارس حفظ قرآن و ارتقای سواد قرآنی دانشجو‌معلمان دانشگاه فرهنگیان و۱۰میلیون نفر جزء اشاره کرد و این اقدامات را مکمل یکدیگر دانست.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این‌که قرآن و نماز از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است، گفت: اجرای سند تحول بنیادین، تحقق عدالت آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه ویژه به قرآن و نماز، از مهم‌ترین محورهای مورد مطالبه وزیر محترم آموزش‌وپرورش در سطح ملی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت تحول در روش‌های آموزش قرآن تأکید کرد و افزود: در کنار پایبندی به کتاب درسی، تنوع‌بخشی به شیوه‌های تدریس و ساده‌سازی آموزش قرآن، نقش مهمی در اثربخشی یادگیری دانش‌آموزان دارد.

مسیب‌زاده خطاب به مدرسان حاضر در این دوره گفت: بر روی شما به‌عنوان تربیت‌کنندگان مربیان قرآن حساب ویژه‌ای باز شده و انتظار می‌رود با دقت به سرفصل‌ها و رویکردهای آموزشی، نقش مؤثری در ارتقای کیفیت آموزش قرآن در مدارس ایفا کنید.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی همکاران و مجموعه‌های مشارکت‌کننده، ابراز امیدواری کرد با توکل به خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج)، این حرکت ارزشمند به ارتقای جایگاه آموزش قرآن در مدارس کشور و تحقق اهداف سند تحول بنیادین منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار