معاون برنامهریزی اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
طراحی بازیهای محیطی و سرود دانشآموزی ۱۳ آبان با مدل نوین
تهران (پانا) - معاون برنامهریزی اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از طراحی بازیهای محیطی و سرود دانشآموزی ۱۳ آبان با مدل نوین خبر داد.
مرتضی کریمی در گفتوگو با پانا درباره فعالیتهای ادارهکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی بیان کرد: «در ادارهکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، پروژههای مختلفی با رویکرد دانشآموزمحوری در دستور کار قرار دارد. مهمترین پروژهای که اکنون پیگیری میشود، با توجه به ایام هفته دانشآموز و روز استکبارستیزی در سیزدهم آبان، طراحی و اجرای بازیهای محیطی با مدل نوین است.»
طراحی بازیهای محیطی و سرود دانشآموزی ۱۳ آبان با مدل نوین
معاون برنامهریزی اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به تشریح چگونگی بازیهای محیطی با موضوع ۱۳ آبان پرداخت و افزود: « این بازیها یک بازخوانی از اسناد لانه جاسوسی هستند که دانشآموزان در سراسر ایران اسلامی در قالب «گیمیفیکیشن Gamification» در حوزه مفاهیم تربیتی، تجربهای متفاوت خواهند داشت.»
وی در ادامه با تاکید بر طراحی سرود تولیدی سیزده آبان اظهار کرد: «سرود ویژه تولیدی ۱۳ آبان نیز از دیگر برنامههاست که توسط دانشآموزان سراسر کشور در قالب یک رویداد فرهنگی و هنری اجرا خواهد شد. در برنامههای هفته نوجوان که قسمت برجسته آن ۱۳ آبان شناخته میشود، هزاران دانشآموز به صورت گروهی این سرود فاخر را همخوانی خواهند کرد. همچنین، غرفههای فرهنگی و تربیتی متعددی در مسیر راهپیمایی سیزده آبان برپا خواهد شد.»
اجرای «لیگ جِت» دانشآموزی ، «طرح تا اوج» و «شورای دانشآموزی» با رویکرد مسئلهمحوری
کریمی به اجرای لیگ جِت (جهاد تبیین) در مدارس اشاره کرد و گفت: «در کنار این برنامه شاخص، پروژه «جِت دانشآموزی» با رویکرد مسئلهمحوری در حوزه جهاد تبیین نیز در دستور کار قرار دارد. این طرح در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار میشود و هدف آن تکمیل «بوم تفکر انتقادی» دانشآموزان است.»
معاون برنامهریزی اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری برنامههای مسئلهمحور خبر داد و اعلام کرد: «از دیگر برنامهها، اردوهای تربیتی سناریومحور در قالب طرح «تا اوج» است. همچنین، در ویژهبرنامه شورای دانشآموزی امسال، با رویکرد حل مسئله، شاهد شورایی متفاوت خواهیم بود. شبکه آموزش و شبکه امید نیز در این زمینه پای کار آمدهاند تا دانشآموزان را در حوزه آموزش حل مسئله توانمند کنند و فرآیندی را شکل دهند که شورای دانشآموزی امسال را به یک شورای «مسئلهمحور» تبدیل کند.»
یادوارههای شهدای دانشآموز در برنامه «لالههای روشن»
وی درباره اجرای یادواره شهدای دانشآموزی در قالب طرح لالههای روشن توضیح داد: برنامه «لالههای روشن» به برگزاری یادوارههای شهدای دانشآموز در مدارس اختصاص دارد. این برنامه بهطور کامل توسط خود دانشآموزان طراحی و اجرا میشود و جلوهای از خودباوری، مسئولیتپذیری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس خواهد بود.
هر دانشآموز یک نقش، هر دانشآموز یک تشکل
کریمی درباره مهمترین دستاورد این معاونت در سال تحصیلی گفت: «اعتماد به دانشآموز و استفاده از ظرفیت دانشآموزان در طراحی و اجرای برنامهها، مهمترین دستاورد ماست. امسال این موضوع در قالب طرح نقشینه با شعار «هر دانشآموز یک نقش، هر دانشآموز یک تشکل» دنبال خواهد شد.»
معاون برنامهریزی اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم مسئولیتسپاری به دانشآموزان گفت: «مسیر جدی دانشآموزمحوری در فعالیتهای پرورشی، یکی از مهمترین دستاوردهای این رویکرد است. باور و اعتقاد ما این است که اگر به دانشآموز ایرانی اعتماد کنیم و مسئولیتها و ایفای نقش را به آنان بسپاریم، قطعاً کارها به نحو احسن انجام خواهد شد. پیشرفت کشور در حوزههای مختلف با تکیه بر اعتماد به دانشآموزان رقم خواهد خورد.»
							
ارسال دیدگاه