معاون تربیت بدنی و سلامت تأکید کرد؛

تبدیل شدن مدارس به کانون‌های فعال تربیت بدنی محلات در طرح مهارت‌آموزی ورزشی

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در طرح مهارت‌آموزی ورزشی، مدارس به کانون‌های فعال ورزشی در سطح محلات تبدیل می‌شوند و زمینه‌ تشکیل پرونده‌ رشدی و تربیتی برای هر دانش‌آموز فراهم می‌شود تا مسیر پرورش او از دوره پیش‌دبستان تا پایان متوسطه با نگاه جامع و نظام‌مند دنبال شود.

کد مطلب: ۱۶۲۴۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل شدن مدارس به کانون‌های فعال تربیت بدنی محلات در طرح مهارت‌آموزی ورزشی

محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح طرح مهارت‌آموزی ورزشی اظهار داشت: امروز در این مراسم ملی، همزمان با حضور برخط ۷۳۷ منطقه آموزشی سراسر کشور از طریق شبکه شاد، شاهد آغاز طرحی هستیم که می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در ارتقای سلامت جسم و روان نسل آینده کشور ایفا کند.

وی با قدردانی از مدیرکل آموزش‌وپرورش و معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان جهت میزبانی از افتتاحیه، بیان داشت: ورزش، فعالیت بدنی، بازی و تربیت‌بدنی از کلیدواژه‌های پیشرفت و توسعه پایدار محسوب می‌شوند و پیوندی عمیق با سلامت، نشاط، رقابت، رفاقت و انگیزه دارند.

جعفری افزود: ورزش نه‌تنها در ابعاد جسمی و روانی، بلکه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز اثرگذار است و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و تصریح اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آموزش مهارت، به تعریف و بیان رهبر معظم انقلاب یعنی عملی‌سازی یافته‌های علمی و تحقق این موضوع باید از آموزش‌وپرورش آغاز شود و از این‌رو، مهارت‌آموزی ورزشی با هدف ترویج سبک زندگی فعال و سالم در مدارس طراحی شده تا فعالیت‌های تربیت‌بدنی، از مرحلۀ آموزش نظری فراتر رفته و در قالب عمل و تمرین در کف مدرسه اجرا شود.

وی با تشریح چشم‌انداز برنامه تصریح کرد: هدف ما این است که شعار «به مدرسه برمی‌گردیم و در مدرسه می‌مانیم» به واقعیت تبدیل شود و تمام فعالیت‌ها از جمله ساعت درس تربیت‌بدنی، المپیادهای درون‌مدرسه‌ای، ورزش صبحگاهی، کانون‌های ورزشی و انجمن‌های دانش‌آموزی در فضای مدرسه شکل بگیرند تا مدرسه به کانون پیشرفت محله و بستر زیست سالم برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

جعفری درباره سازوکار اجرای برنامه گفت: در طرح مهارت‌آموزی ورزشی، هر پایه تحصیلی در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول، با توجه به امکانات و علایق دانش‌آموزان، یک رشته ورزشی مشخص را می‌آموزد و معلمان تربیت‌بدنی ضمن آموزش مبانی آمادگی جسمانی، مهارت‌های تخصصی رشته مربوطه را نیز در قالب برنامه درسی ارائه می‌کنند و پس از ارزیابی، گواهی‌نامه مهارتی برای دانش‌آموزان صادر می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به دستاوردهای این طرح اذعان داشت: اجرای مهارت‌آموزی ورزشی موجب کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی، ارتقای آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و همچنین شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی خواهد شد و معلم تربیت‌بدنی در جریان این برنامه می‌تواند استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و مسیر رشد آن‌ها را در رشته‌های مختلف ورزشی مشخص کند.

وی ادامه داد: از طریق این برنامه، مدارس به کانون‌های فعال ورزشی در سطح محلات تبدیل می‌شوند و زمینه‌ تشکیل پرونده‌ رشدی و تربیتی برای هر دانش‌آموز فراهم می‌شود تا مسیر پرورش او از دوره پیش‌دبستان تا پایان متوسطه با نگاه جامع و نظام‌مند دنبال شود.

جعفری خاطرنشان کرد: محیط ورزش و ساعت درس تربیت‌بدنی، میدان تربیت است که دانش‌آموز در این فضا یاد می‌گیرد رقابت سالم، احترام، همکاری و نظم را تجربه کند و ورزش فرصتی برای آموزش غیرمستقیم ارزش‌های تربیتی است و هیچ محیطی بیش از حیاط مدرسه نمی‌تواند حال دانش‌آموز را خوب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار