مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛

تحول در روش‌های یاددهی و یادگیری و افزایش علاقه دانش‌آموزان به علوم و فناوری با توسعه آموزش استیم در مدارس

تهران (پانا) - نشست تخصصی «توسعه آموزش استیم در نظام آموزشی کشور» در راستای تحقق تحول در نظام آموزشی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۶۲۲۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تحول در روش‌های یاددهی و یادگیری و افزایش علاقه دانش‌آموزان به علوم و فناوری با توسعه آموزش استیم در مدارس

نشست تخصصی «توسعه آموزش استیم در نظام آموزشی کشور» با هدف تلفیق علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضی و در راستای تحقق تحول در نظام آموزشی کشور برگزار شد.

این نشست با حضور سیدعلی حسینی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه، فرهاد لیثی رئیس امور پژوهشسراهای دانش‌آموزی، همکاران دفتر آموزش دوره اول متوسطه و همچنین با حضور مهمانان مدعو سرکار خانم قربانی ( دبیر دبیرخانه علوم تجربی) و دکتر میرزایی (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی) برگزار گردید.

در ابتدای نشست، حسینی با تأکید بر اهمیت تلفیق میان‌رشته‌ای در برنامه‌های درسی گفت: آموزش استیم بستری برای رشد خلاقیت و تفکر انتقادی در دانش‌آموزان فراهم می‌کند و زمینه‌ساز تربیت انسان‌های چندبعدی، متعهد و توانمند در حل مسائل واقعی زندگی است.

وی افزود: توسعه آموزش استیم در مدارس می‌تواند موجب تحول در روش‌های یاددهی و یادگیری و همچنین افزایش علاقه دانش‌آموزان به علوم و فناوری شود و این مسیر باید با توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس همراه گردد.

 مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه همچنین بر تجهیز حداقل یک پژوهش‌سرا در هر استان برای آموزش استیم تأکید کرد و آن را از برنامه‌های مصوب دفتر در جهت فراهم‌سازی زیرساخت‌های اجرایی آموزش استیم در کشور دانست.

 در ادامه، حاضران در نشست ضمن ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود، بر طراحی برنامه‌های درسی نوآورانه با رویکرد استیم، تهیه بسته‌های آموزشی ویژه معلمان و آموزش و توانمندسازی دبیران علوم تجربی و ریاضی تأکید کردند.

در پایان جلسه، مقرر شد کارگروه تخصصی استیم با محوریت اداره طرح و برنامه دفتر آموزش دوره اول متوسطه تشکیل شود تا ضمن پیگیری مصوبات این نشست، اقدامات لازم برای غنی‌سازی مهارت‌های آموزشی دبیران و گسترش مدارس پیشرو در آموزش استیم انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار